امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

فعالیت اولین تعاونی سکوی ایران در راستای حمایت از کسب و کارها

ایده‌پرداز و بنیانگذار اولین تعاونی سکوی ملی ایران گفت: این تعاونی در راستای حمایت از کسب و کارهاست، همه فرآیندهای مالی در این سکو، شفاف در لحظه و قابل مشاهده برای عموم مردم است.

به گزارش فراسو، علیرضا امیرحسینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این تعاونی کلیه کسب و کارهای ایران را جامعه هدف خود قرار داده و این امکان وجود دارد که همه صنوف کشور با عضویت رایگان در سکو، از مزایای یک سهام دار و از پتانسیل درآمد بازار بهره‌مند شوند.

وی افزود: هر تعاونگر فعال در کسب و کار خانگی دارای مجوز فعالیت، می‌تواند بر حسب نوع عملکرد خویش به صورت سیستمی و با جلب رضایت مشتری، از منابع مالی اولین تعاونی سکو ایران به صورت آنلاین و شفاف بهره‌مند شود.

ایده‌پرداز و بنیانگذار اولین تعاونی سکوی ملی ایران ادامه داد: این سکو بدون محدودیت در سراسر دنیا فعال است و بدون واسطه چرخۀ دشوار صادرات و واردات در این شرایط تحریم ظالمانه، امکان ارزآوری برای کشور فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این تعاونی جلب رضایت کاربران برای رسیدن به مقصود و عملکرد کاملاً شفاف مالی است گفت: با کمترین تراکنش کاربران در لحظه برای همه اعضا عضو سکو در سراسر کشور، منافع ایجاد می‌کند و کاربران را به سود می‌رساند و مهم‌ترین مزیت تعاونی سکوی کاسب این است که پولی برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از منافع آن پرداخت نمی‌شود، درصورتی‌که در سایر تعاونی‌های سنتی افراد باید وجهی را پرداخت کنند تا بتوانند از مزایای تعاونی استفاده کنند.

امیرحسینی بیان داشت: امروزه در برخی از مدل تعاونی‌ها به طور مثال تعاونی‌های مسکن، به علت نبود نظارت مستمر و شفافیت کافی مواردی از فساد و مشکلات مالی رخ داده و مردم را ناراضی کرده است، اما در اولین تعاونی سکوی ایران چنین اتفاقاتی به وقوع نمی‌پیوندد و همه فرآیندهای مالی آن شفاف، در لحظه و قابل مشاهده برای عموم مردم است و چون اشخاص ثبت‌نام‌کننده پولی پرداخت نمی‌کنند، عامل فساد نیز از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای صاحبان کسب و کار و فروشندگان فعال در این سکو امتیازاتی در نظر گرفته شده است که حذف واسطه‌ها یکی از امتیازاتی است که در نظر گرفته شده و همه کاربران از منافع بازار به طور برابر بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، به طور کلی این تعاونی همانند هلدینگ عمل می‌کند و ۱۲ حوزه مختلف سکوی را در خود جای داده است و با عملکردهای متفاوت به شکل تعاون فعال می‌شوند و از نظر منافع مالی به یکدیگر خدمت و سود می‌رسانند درواقع فعالان بخش کسب و کار دارای پروانه فعالیت صنفی، بخش کشاورزی، بخش سلامت، بخش وکلا، بخش کودکان کار، بخش گردشگری و غیره این تعاونی به شمار می‌روند.

بنیانگذار اولین تعاونی سکوی ملی ایران با بیان اینکه این تعاونی سکو از ظرفیت بازار به نفع بازار استفاده می‌کند گفت: تجارتی منصفانه را به جامعه ارائه می‌کند، یعنی از آن ثروتی که خلق می‌شود همه را در لحظه بهره‌مند می‌سازد و این درآمد میان همه تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه این مدل تعاونی به هیچ عنوان سودآور نیست گفت: در اکثر کشورهای توسعه یافته دولت‌ها و نهادهای بالادستی حامی اصلی و محرک راه‌اندازی طرح تعاونی‌های ملی این‌چنینی هستند.

امیرحسینی تاکید کرد: ما به کمک بدون چشم داشت مالی ارکان مختلف دولت به خصوص رئیس جمهور نیاز داریم تا بتوانیم رسالت اولین تعاونی سکوی ملی کشور را به خوبی عملیاتی کنیم؛ زیرا تمام درآمد ایجادشده را بین مردم تقسیم و تسهیم می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تمام مجوزهای لازم برای این سکو را دریافت کرده‌ایم و جزء شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم و کاملاً به صورت قانونی فعالیت می‌کنیم، این تعاونی بر حسب رضایت‌مندی کاربران تصمیم‌گیری می‌کند و آن بخش از اصحاب کسب و کار که فعالیت یا سود کمتری داشته را با استفاده از مشوق‌ها، تشویق به فعالیت بیشتر و ارتقای بهره‌وری می‌کند یا حتی برای بهبود شرایطش از ابزار تبلیغ استفاده می‌شود؛ اما اگر نتواند رضایت مردم را جلب کند و عملکرد مثبتی نداشته باشد از تبلیغات ایشان کاسته می‌شود.

ایده‌پرداز اولین تعاونی سکوی ملی ایران با اشاره به اینکه در آینده بسیاری از تصمیمات تعاونی از طریق رأی‌گیری‌های برخط انجام می‌شود گفت: در بخشی از این پلتفرم جهت حمایت واقعی از اصحاب کسب و کار آمایش منطقه‌ای مدنظر است، یعنی یک کاسب در سطح شهرستان ساوه باید به ساکنان شهر ساوه کالا یا خدمت عرضه کند و این امکان را ندارد که به ساکنان دیگر شهرها کالا یا خدمتی بفروشد و این با هدف رشد و حمایت کاسبان سنتی در سطح شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر افراد فقط در نقش خریدار می‌توانند ثبت‌نام کنند و با اطلاع‌رسانی‌های بعدی در سراسر کشور از اصحاب کسب و کار دعوت به ثبت‌نام خواهیم کرد و تصمیم داریم به صورت آزمایشی ابتدا در استان مرکزی شروع به کار کنیم و بعد از تأیید نهایی به صورت رسمی در سراسر کشور فعالیت اولین تعاونی سکو ملی ایران اعلام و افتتاح شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pFtkkr