امروز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرغامی: حمایت از سرمایه گذاران برای رونق گردشگری/بودجه میراث اصلاح می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور گردشگری از طراحی و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام خبر داد و گفت: کسانی که مایل به سرمایه گذاری در موقعیت‌های خوب کشور هستند، می‌توانند طرح‌هایی را بدون طی کردن مراحل اداری انتخاب کنند.

به گزارش فراسو، عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از کارهایی که وزارت میراث فرهنگی برای رونق گردشگری انجام داده، طراحی و ارائه بسته های سرمایه گذاری است.

وی افزود: به این معنا که بسته‌هایی برای موقعیت های خوب گردشگری در سراسر کشور هم به صورت بی نام و هم شناسایی شده آماده شده است و سرمایه گذارانی که می خواهند در این حوزه‌ها در استان های کشور سرمایه گذاری کنند با مطالعه پروژه‌هایی را انتخاب می کنند که دیگر به بوروکراسی اداری نیازی نیست و مجوزهای لازم بدون نام از قبل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور گردشگری سایر موارد قانونی را پیگیری و سرمایه گذاری کنند.

ضرغامی همچنین در ارتباط با میزان جذب گردشگر در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ارتباط با مسائل مختلف جاری در کشور کمی روند ورود گردشگر دچار اشکال شده و جمع بندی سالیانه که دقیق تر هست انجام و میزان گردشگر اعلام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به محدودیت منابع کشور همین امر را موجب اختصاص کم بودجه در حوزه میراث فرهنگی اعلام و بیان کرد: با صحت انجام شده با رییس جمهور قرار شد با پیگیری سازمان برنامه و بودجه و صحبت با مجلس این رقم اصلاح شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها در حوزه عمرانی و مرمت ها مختص تزئین و ظواهر بناهای تاریخی نیست بلکه برخی به دلیل سازه و پایداری مشکلی دارند که نیازمند فوریت و اعتبار بیشتر است؛ لذا رئیس جمهور تذکر داد تا مواردی به عنوان اصلاح در این حوزه ها به مجلس ارائه شود که رقم نهایی نیز تکمیل و اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/bDy8lG