امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ثبات نرخ ارز از آسیب به تولیدکننده جلوگیری می‌کند

 رییس اتاق اصناف ایران گفت: نوسانات نرخ ارز، تولیدکنندگان را دچار آسیب های فراوانی کرده است که ثبات آن می‌تواند مانع مشکلات بیشتر شود.

به گزارش فراسو، «قاسم نوده فراهانی» در نخستین اجلاس هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران نوسان نرخ ارز یکی از مشکلات کسب و کارها است، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی کوچک در کشور فعال هستند، اما وقتی برای تولیدکننده ثباتی در نرخ ارز وجود ندارد، موجب آسیب به تولید، عرضه و بازگشت سود آسیب می‌شود.

وی افزود: درخواست بخش کسب‌وکار ثبات نرخ ارز است با هر قیمتی که سیاست‌گذاران تصمیم گیرند؛ زیرا فقط در این شرایط است که فعالان اقتصادی از جمله تجارت و تولید می‌توانند برای فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر تعطیلی موبایل فروشان، تاکید کرد: متوجه شدیم که این بخش، با توجه به نرخ ارز خرید و فروش را متوقف کرده‌اند، زیرا در صورت فروش یکی از تلفن‌های همراه با افزایش نرخ ارز ۱٫۵ تا ۲ برابر خرید قبلی باید هزینه دهند تا کالای خود را جایگزین کنند و این روند آسیب به کسب و کار آنها را در پی دارد.

نوده فراهانی با بیان اینکه ثبات نرخ ارز نفع کشور را به دنبال دارد، تصریح کرد: نوسان نرخ ارز تهیه مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده است و در پی آن تولید نیز دچار چالش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در دوره کنونی با قانون نظام صنفی، جوانان با استفاده از راهنمایی پیشکسوتان حضور فعال‌تری پیدا کرده‌اند، گفت: اتاق اصناف ایران، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی به عنوان ارگان‌های رسمی بخش خصوصی می‌توانند بر قدرت نظام و کسب و کارها تاثیر گذار باشند تا بتوانیم در کشور گام‌های موثرتری برداریم.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات گاز در کشور، اظهار داشت: مطابق اخبار منتشر شده در برخی استان‌ها به دلیل کاهش فشار گاز با قطعی این نیروی مهم و حیاتی مواجه شده‌اند که اتحادیه‌ها در سراسر کشور با توجه به این موضوع و نظارت دقیق‌تر می‌توانند به حل این مشکل کمک کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OiZKlU