امروز جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ایجاد یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه شرکت‌های تعاونی را کارآمد‌ترین الگوی ایجاد اشتغال پایدار کشور عنوان کرد و گفت: یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور فعال است، گفت: ۸۲۷ طرح تعاونی با اشتغال‌زایی بیش از ۲۵ هزار نفر در دولت مردمی سیزدهم افتتاح شد.
وی، افزایش ۲/۵ درصدی تعداد شرکت‌های تعاونی‌ و رشد ۳/۵ درصدی تعداد شاغلین تعاونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مهم‌ترین اقدامات معاونت امور تعاون برشمرد و افزود: اعطای تسهیلات بانک توسعه تعاون ۱۸۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
معاون امور تعاون خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های نوآوری وگسترش تعاونی‌های دانش‌بنیان و تأسیس ۳۱ مرکز نوآوری تعاون ایران، رشد ۱۵ درصدی سقف و کاهش کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای تعاونی‌های دانش‌بنیان و پوشش ۱۰۰ درصدی ضمانت مورد نیاز تعاونی‌های بانوان از دیگر اقدامات وزارت تعاون است.
مسکنی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در تعاونی‌های مسکن ساخته و به اعضاء تحویل داده شده است.
وی، مزیت تعاونی‌های مسکن را در ساخت و تولید مسکن، حذف عوامل سوداگر، تقویت خودیاری و همکاری مردم، ساخت مسکن مردم برای مردم، تحویل با قیمت تمام شده، پرداخت مدت‌دار و  نظارت اعضا بر عملکرد مدیران عنوان کرد.
معاون امور تعاون گفت: از تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، بخش تعاون موفق به تکمیل و تحویل ۸۰۰ هزار واحد (حدود ۹۵ درصد اتمام ساخت) شده و ۴۰ هزار واحد در حال تکمیل است.
مسکنی اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تا پایان سال یعنی رقمی حدود یک‌هزار واحد ساخته و تحویل می‌شود.
وی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را بازوی حمایت مالی بخش تعاون برشمرد و گفت: مطالبات اصلی بخش تعاون افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه تعاون، تشکیل شورای عالی تعاون و ایجاد فصل تعاون در برنامه هفتم توسعه است.
همایش سالانه «مدیران، افق بهره‌وری و اشتغال» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در قالب نظارت ستادی با حضور آیت‌الله دکتر «سیدابراهیم رئیسی» و «سید‌صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه در مرکز همایش‌های شهدای هفده شهریور این وزارتخانه برگزار شد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/qQcYAR