امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۳ تصمیم مهم بانک مرکزی برای تسهیل واردات کالاهای اساسی

بانک مرکزی ضمن تامین و تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی، سقف تسهیلات و حواله جات را افزایش و کارمزد انتقال ارز را کاهش داد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی برای واردکنندگان کالاهای اساسی سقف تسهیلات ارزی کالاهای اساسی را از ۲۰ به ۶۰ میلیون یورو افزایش داد.

ضمن اینکه سقف حواله جات ارزی نیز از ۵ به ۳۰ میلیون یورو افزایش یافته است؛ همچنین کارمزد انتقال ارز از منابع نیکو در تامین و تخصیص منابع ارزی برای کالاهای اساسی از ۱.۵ درصد به نیم درصد کاهش یافت.

در همین راستا نیز عباس حاجی زاده؛ دبیر اتحادیه وارد کنندگان دام و طیور ایران در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی به دلیل تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی و تدابیر اخیر این بانک از جمله افزایش سقف تسهیلات و حواله جات ارزی کالاهای اساسی و کاهش ۷۰ درصدی کارمزد انتقال ارز که موجب آرامش در حوزه تامین کالاهای اساسی کشور شده است، قدردانی کرد.

همچنین در بخشی از این نامه آمده است؛ ذخایر کالاهای اساسی کشور در وضعیت کاملا مطلوبی به سر می برد و این امر سبب شده است این کالاها همچنان با قیمت تمام شده پایین تری نسبت به سایر کالاها در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LzEWKG