امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گام‌های جدید چین در کاهش محدودیت های کرونایی

پس از آنکه از مردم چین خواسته شد مسوولیت بیشتری را برای حفظ سلامت خود بر عهده بگیرند، چین گام های جدیدی را در کاهش محدودیت های کرونایی در این کشور اتخاذ کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روزنامه چاینا دیلی، چین از سه سال گذشته تاکنون اقداماتی را در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده است. اکنون پس از گذشت سه سال، این کشور تصمیم دارد گامهایی را جهت کاهش محدودیتهای کرونایی اتخاذ کند. دولت چین اعلام کرده است مردم این کشور می تواند آزادانه سفر کنند و گامهایی را در جهت پوشش هزینه آزمایش کرونا، هزینه های درمان و دارو را بر عهده گرفته است.

اکنون مردم پکن و بسیار دیگری از شهرهای در چین این امکان را دارند که از وسایل حمل و نقل عمومی بدون در دست داشتن آزمایش هایی کرونا که بیش از ۴۸ ساعت از آنها گذشته است، حضور یابند.

در هفته از روز جمعه تا یکشنبه بیش از ۲۰ شهر در چین اقدامات مشابهی را در خصوص کاهش محدودیت های کرونایی اتخاذ کرده اند. این اقدامات در حال حاضر در شهرهای مختلف در استانهای تاینجین، چونگ کینگ، شانگهای، گوانگدونگ، ووهان و هوبی اتخاذ شده است.

به گفته کارشناسان اگرچه نوع فعلی امیکرون بسیار قابل انتقال است اما به طور قابل توجهی ضعیف تر از سویه های قبلی کووید است.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از افراد مبتلا به سویه جدید کرونا در گوانگژو هیچ علامتی ندارند. همچنین بسیاری از کسانی که علایم دارند در عرض ۲۴ تا ۳۶ ساعت بهبود می یابند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵ هزار و ۲۳۳ نفر جان خود را از دست داده و در مجموع ۳۲۷ هزار و ۹۶۴ مورد دارای علائم کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند.

اوج‌گیری تازه کرونا در چین باعث شده است تا مقامات این کشور از طریق قرنطینه های شدید، آزمایش‌های گسترده و اعمال محدودیت‌های سفر مانع از شیوع بیشتری آن شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dCsbqw