امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چرا عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مصرف کننده است؟

عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالای ایران که سه شنبه هفته سپری شده با عرضه تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ادامه یافت، نشان داد، خرید خودرو از بورس کالا به نفع مصرف کننده است زیرا قیمت نهایی این محصول ها در مقایسه با قیمت بازار آزاد گویای آن است که خرید خودرو از بورس کالا حتی با احتساب تمام هزینه های جانبی و نیز خواب پول، سود قابل توجه ۴۳ تا ۱۸۷ میلیون تومان را نصیب خریداران کرد.

به گزارش فراسو، روز سه شنبه ۸ آذر بورس کالای ایران برای نخستین بار شاهد عرضه تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک بود که در این عرضه ها خریداران سودهای قابل توجهی کسب کردند؛ به طوری که در روز مذکور ۵۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای سبز کله غازی با قیمت پایه ۲۸۵ میلیون تومان روی تابلو رفت که در نهایت این محصول با قیمت میانگین ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

به این ترتیب خریداران این محصول با احتساب تمام هزینه های جانبی و نیز خواب پول سود ۱۵۵ میلیونی را در جیب خود گذاشتند، زیرا قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول به ۵۰۰ میلیون تومان می رسد در حالی که متوسط قیمت آن در بازار آزاد ۶۵۵ میلیون تومان است.

همچنین در روز سه شنبه ۵۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای نقره ای تیتانیوم با قیمت پایه ۲۸۵ میلیون تومان روی تابلو رفت که در نهایت با میانگین قیمت ۴۶۲ میلیون تومان فروخته شد که خریداران این محصول نیز سود ۱۱۰ میلیونی کسب کردند زیرا محاسبه قیمت این محصول با هزینه های جانبی و خواب پول ۵۴۵ میلیون تومان است، در حالی که این محصول در بازار آزاد به قیمت ۶۵۵ میلیون تومان فروخته می شود.

آمارها همچنین از سود ۷۵ میلیونی خریداران ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای مشکی آبنوس از طریق بورس کالا نسبت به بازار آزاد حکایت دارد زیرا این محصول در بورس کالا با قیمت پایه ۲۸۵ میلیون تومان روی تابلو رفت و در نهایت به قیمت ۴۹۲ میلیون تومان فروخته شد. این در حالی است که قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی ۵۵۱ میلیون تومان و با احتساب خواب پول ۵۸۰ میلیون تومان است و این به معنای سود ۷۵ میلیون تن تومانی خریداران این خودرو است.

همچنین خریداران پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید از بورس کالای ایران نیز سود ۹۱ میلیونی کسب کردند زیرا ۳۰۰ دستگاه از این محصول با قیمت پایه ۲۸۰ میلیون تومان عرضه شد و در نهایت با قیمت میانگین ۴۴۰ میلیون تومان فروخته شد. بنابراین قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی ۴۹۳ میلیون تومان و با احتساب خواب پول به ۵۱۹ میلیون تومان می رسد. این در حالی است که متوسط قیمت این محصول در بازار آزاد ۶۱۰ میلیون تومان است.

و اما تارا نیز سودهای قابل توجهی نصیب خریداران خود کرد؛ به طوری که خریداران تارا اتوماتیک نقره ای تیتانیوم ۱۰۵ میلیون تومان سود بدست آوردند. زیرا این محصول با قیمت پایه ۳۷۹ میلیون تومانی عرضه شد و در نهایت با قیمت ۴۴۷ میلیون تومان فروخته شد. این در حالی است که قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی ۵۰۱ میلیون و با احتساب خواب پول ۵۲۷ میلیون تومان است، در حالی که متوسط قیمت آن در بازار آزاد به ۶۳۲ میلیون تومان نیز می رسد.

آمارها نشان می دهد، خریداران تارا اتوماتیک مشکی آبنوس نیز سود ۹۵ میلیون تومانی را با خود به خانه بردند زیرا این محصول با قیمت پایه ۳۶۸ میلیون تومان روی تابلو رفت و در نهایت با قیمت ۴۵۵ میلیون تومان فروخته شد. بنابراین در حالی قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول به ۵۳۷ میلیون تومان می رسد که قیمت آن در بازار آزاد ۶۳۲ میلیون تومان است.

اما آمارها از سود جذاب ۱۸۵ میلیونی برای خریداران تارا اتوماتیک سبز کله غازی حکایت دارد زیرا این محصول با قیمت ۳۷۹ میلیون تومان عرضه شد و در نهایت با همان قیمت پایه نیز به فروش رفت. قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی ۴۲۴ میلیون و با احتساب خواب پول ۴۴۷ میلیون است این در حالی است که قیمت این محصول در بازار آزاد به ۶۳۲ میلیون تومان هم می رسد.

و اما خریداران تارا دستی سبز کله غازی نیز با دست پر و با سود جذاب ۱۸۷ میلیونی تالار نقره ای را ترک کردند زیرا این محصول روز گذشته با قیمت پایه ۲۶۸ میلیون تومان عرضه شد و با همان قیمت پایه نیز فروخته شد. این در حالی است که قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول ۳۲۳ میلیون تومان است در حالی که در بازار آزاد با قیمت ۵۱۰ میلیون تومانی فروخته می شود.

طبق آمار خریداران تارا دستی مشکی آبنوس نیز از بورس کالا ۶۴ میلیون تومان سود کسب کردند زیرا این محصول با قیمت پایه ۲۵۶ میلیون تومان روی تابلو رفت و در نهایت با قیمت ۳۷۵ میلیون تومان فروخته شد. قیمت این محصول با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول ۴۴۶ میلیون تومان است ولی در بازار آزاد در قیمت ۵۱۰ میلیون تومان نیز برای آن مشتری وجود دارد.

و اما خریداران تارا دستی نقره ای تیتانیوم نیز با کسب سود ۴۳ میلیونی به خانه رفتند زیرا این محصول با قیمت پایه ۲۶۸ میلیون تومانی روی تابلو رفت و در نهایت با قیمت ۳۹۳ میلیون تومان فروخته شد.قیمت این محصول در حالی در بازار آزاد ۵۱۰ میلیون تومان است که قیمت آن با احتساب هزینه های جانبی و خواب پول به ۴۶۷ میلیون تومان می رسد./کالاخبر

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/uawdpR