امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در کشور رکورد زد

 معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در ۶ ماهه نخست امسال، معادل تسهیلات پرداخت شده در یک سال گذشته را پرداخت کرده است که این رقم تا کنون بی‌سابقه بوده و رکورد بالاترین پرداخت تسهیلات را در سال اول استقرار دولت مردمی به خود اختصاص داده است.

به گزارش فراسو، دکتر رضا یوسفیان که برای شرکت در کارگاه آموزش جامع بانکداری با رویکرد تجهیز منابع به مشهد سفر کرده است افزود:صندوق کارآفرینی در سال ۱۴۰۰ حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه خدمت‌رسانی به مردم، این میزان تسهیلات امسال در نیمه نخست سال پرداخت شده است که انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به حدود هشت هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: امسال اعطای ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید مصوب شده است که تا کنون ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت و از این طریق برای ۱۰۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور اشتغال ایجاد شده است.

اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ صندوق کارآفرینی امید

معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: امسال دولت برنامه ریزی کرده است میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت سرفصل تولید و اشتغال از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ پرداخت کند که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن را دولت و ۶۰ هزار میلیارد تومان آن را نظام بانکی تامین می کنند و از این میان سهم صندوق کارآفرینی امید حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به شرط تامین بودجه دولت خواهد بود.

یوسفیان افزود: طبق برآورد صورت گرفته اگر دولت بتواند ۵۰ درصد این بودجه را تامین کند سقف تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی امید از محل بند الف تبصره ۱۸ در سال آینده پرداخت می‌کند ۶ هزار میلیارد تومان خواهد شد که این رقم، عملکرد ما را نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید آمادگی این را دارد که به شرط تامین منابع، عملکرد ۱۲ هزار میلیارد تومان را تضمین کند که تحقق این امر به میزان تحقق بودجه‌ای که دولت برای این کار اختصاص می‌دهد وابسته است.

معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: سهم صندوق‌های کارآفرینی استان ها از اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ را هر ساله سازمان برنامه و بودجه مشخص می کند که امسال در تقسیم استانی این سهم تغییری صورت نگرفته و معادل سهم استان در سال گذشته و با همان ضریب، امسال نیز این اعتبار طراحی و اعطا می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین کارگاه کشوری آموزش جامع بانکداری صندوق کارآفرینی امید با رویکرد تجهیز منابع به مدت سه روز و با حضور ۵۰ نفر از روسای شعب مرکزی استان‌های کشور و مسوولان صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی از دیروز در مرکز فنی حرفه‌ای شماره ۲ مشهد آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yLBbE7