امروز جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

واکنش بیمه کارآفرین به گزارش فرکانس بیمه

به دنبال انتشار گزارشی در پایگاه خبری فرکانس با عنوان «کارآفرین از عهده تعهدات بیمه‌‌نامه‌های زندگی برمی‌آید؟ درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای در بیمه کارآفرین منفی ۱۰درصد شد» محمد حیدری، مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین جوابیه‌ای را برای این سایت خبری ارسال کرد.

به گزارش فراسو، متن کامل این جوابیه بدین شرح است:

مدیریت محترم خبرگزاری فرکانس بیمه

با سلام و احترام؛

خواهشمند است مطابق با قانون مطبوعات در پاسخ به گزارش منتشر شده، نسبت به درج موارد ذیل اقدامات لازم صورت پذیرد.

در رابطه با بیمه عمر به اطلاع می رساند صورت های مالی در صنعت بیمه از پیچیدگی خاص خود برخوردار است. از این رو هرگونه آنالیز و نتیجه گیری مستلزم داشتن دانش لازم به جهت چیدمان اطلاعات منتشر شده و رابطه آنها با یکدیگر می باشد. از این رو گزارش تهیه شده فاقد هرگونه تحلیل کارشناسی، یکجانبه و بر خلاف اصول حرفه ای بوده و فقط تحریک مخاطب در جهت دور شدن از اصالت اطلاعات و تشویش او را در پی داشته است.

توضیح اینکه شرکت در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب سودی معادل ۳۱ و ۳۰ درصد خالص بین بیمه گذاران خود توزیع نموده است و این در حالی است که متوسط نرخ تضمین در دو سال اول ۱۶، در دو سال بعدی ۱۳ و برای بقیه سال ها ۱۰درصد ، و اختلاف آن تا سود توزیع شده در قالب مشارکت در منافع بوده است. این نرخ در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ مطابق با یادداشت های ۷و ۲۵ پیوست صورت های مالی و بطور واضح و مشخص ۲۶ درصد بوده که بیانگر نرخ بسیار مطلوبی در این شرایط خاص بازار مالی و ایفای تعهدات شرکت می باشد.

علاوه بر این و حتّی در همین شرایط انتظار داریم که در پایان سال به همان محدوده سال قبل برسیم که این امر وجه تمایز شرکت به جهت محافظت از سرمایه بیمه گذاران محترم می باشد .

اضافه می شود بطور قطع و یقین ارزش ذاتی ترکیب سرمایه گذاری ها بخصوص در سرمایه گذاری های بلند مدت که با ارزش بهای تاریخی در صورت های مالی افشا می شود با آنچه که در صورت های مالی درج شده ، تفاوت بسیار چشمگیری داشته که مازاد حاصل از آن پوشش تمام ریسک های احتمالی در هر شرایطی از بازار برای سال های پیش رو خواهد داشت.

محمد حیدری – مدیرعامل

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/V3oPWQ