امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران برگزار می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران ویژه شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش فراسو، «غلامحسین حسینی نیا»، ایجاد نشاط در جامعه کارگری و تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره‌وری و کارایی تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری، کسب و انتقال تجربه و آشنایی با استانداردهای جدید مهارت از مزایای برگزاری این مسابقات برشمرد.

وی شناسایی و کشف استعدادهای برتر مهارتی را از دیگر مزایای برگزاری مسابقات خواند و بیان داشت: برگزاری مسابقات مهارت میان شاغلین کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف تخصصی و حرفه‌ای فرصتی را برای معرفی بنگاه‌های اقتصادی متعهد به مهارت‌آموزان فراهم می‌کند و موجب توسعه برند و گسترش بازار در سطح ملی و بین‌المللی می‌شود.

معاون وزیر کار، قدرت و توان مهارت کارگران در ایجاد تحول اقتصادی و ارتقای بهره‌وری، را باور این سازمان دانست و اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت کارگران ایران را بر اساس استانداردهای بین‌المللی به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و از مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مسابقات در سه گروه ماشین‌کاری صنعتی، طراحی مهندسی و جوشکاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از ۱۵ آذرماه تا ۱۰ دی ماه به وب‌سایت www.worldskills.ir/news/iwsc مراجعه و نسبت به معرفی تیم‌ها اقدام کنند.

حسینی نیا با بیان این که هیچ‌گونه محدودیتی برای معرفی تیم در ۱۰ رشته مسابقات برای هر بنگاه اقتصادی وجود ندارد، اظهار داشت: رشته‌های (تراشکاری یونیورسال، فرزکاری یونیورسال، تراشکاری CNC و فرزکاریCNC) در گروه ماشین‌کاری صنعتی، (جوشکاری SMAW، جوشکاری با گاز محافظ CO۲ و جوشکاری با گاز محافظ آرگون) در گروه جوشکاری و (طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم‌افزار SOLIDWORKS، طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم‌افزار CATIA و برنامه‌نویسی PLC) در گروه مهندسی از رشته‌های این دوره از مسابقات است.

وی خاطرنشان ساخت: با اعطای مدال طلا، نقره و برنز به همراه جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم هر رشته، از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت کارگران ایران تجلیل می‌شود و علاوه‌برآن برای برگزیدگان کارت مربیگری و آزمون گری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و گواهینامه حضور در مسابقات مذکور صادر خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حضور حامیان، را پشتوانه‌ای محکم برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی حامی این رویداد می‌توانند از امتیازات ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (مصوب هیات وزیران در ۱۹ مردادماه ) بهره‌مند شوند.

حسینی نیا خاطرنشان ساخت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند درخواست مکتوب خود جهت کمک و مشارکت در تأمین ابزار کارگاهی، مواد اولیه و مصرفی آموزش، آزمون‌های عملی و مجازی و سایر موارد موردنیاز را از ۱۵ آذر ماه تا ۱۰ دی ماه امسال به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه دهند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/HCcVRf