امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

مرتضوی : گسترش رفاه اجتماعی با دستور کار سند آمایش استان‌ها دنبال می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در تبریز گفت: سند آمایش استان‌ها، راهبرد و دستور کار گسترش رفاه اجتماعی در کشور است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که امروز شنبه در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از قطب‌های تسهیل‌گر و محرک توسعه در کشور است، گفت: فرصت حضور همزمان با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این استان را برای دستیابی به الگویی مدون در توسعه، مغتنم می‌دانیم.

مرتضوی به مسئولیت دو مجموعه دولت و مجلس در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: از نگاه حاکم بر کمیسیون و دغدغه‌مندی اعضای آن برای گسترش رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی تقدیر می‌کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برون‌رفت از مشکلات موجود نیازمند برنامه‌ریزی در سطح ملی و توجه به سند آمایش استان‌هاست.
وی بر لزوم تسهیل در واگذاری مجموعه‌های تولیدی و شرکت‌های دولتی به تعاونی‌ها تأکید کرد و گفت: دولتمردان باید در به‌کارگیری و بسترسازی برای بخش خصوصی هنرنمایی کنند.
مرتضوی افزود: تولیدات کشور با اتکاء به دانش مهندسان جوان ایرانی باید به سطح صادراتی و عرضه در بازارهای جهانی برسد.
وزیر کار به مشارکت در تدوین برنامه هفتم توسعه در حوزه رفاه اجتماعی با همراهی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به توسعه مطلوب بر اساس اسناد بالادستی نظام، نیازمند تقسیم کار ملی در همه ابعاد حاکمیت هستیم.
وی با گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های سلامت در کشور از مهمترین مؤلفه‌های رفاه اجتماعی است و به این مسئله هم در سطح کشور توجه داریم.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Zfn9lH