امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مرتضوی: هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری محقق می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌های اشتغال‌آفرین در مناطق روستایی را دارای بهره‌وری بالا توصیف کرد و گفت: در ماه‌های پایانی سال با هم‌افزایی ایجادشده در سطح ملی و تأکید ویژه رئیس‌جمهور، مشکل تأمین منابع برای ایجاد اشتغال نداریم و به هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل خواهیم رسید.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که امروز هشتم آذرماه در محل این وزارتخانه برگزارشد، اظهار کرد: باید با توانمندسازی روستائیان زمینه افزایش بهره‌وری و بازدهی در امور کشاورزی، دامداری و بهبود معیشت زندگی روستائیان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه روستایی بهره‌وری بالایی برای رشد اقتصادی کشور دارد، گفت: حمایت‌های دولت در این مناطق می‌تواند به توسعه کشاورزی و تولید منجر شود.

وزیر کار تحقق ۷۵ درصدی طرح‌های هدف‌گذاری شده به تائید سازمان برنامه و بودجه کشور را امیدوارکننده دانست و افزود: لبخند رضایت جامعه روستایی با اهتمام دولتمردان به توسعه اشتغال و کارآفرینی می‌انجامد.

مرتضوی ادامه داد: تکلیف ما به عنوان ناظر بر توسعه اشتغال کشور، ایجاد هماهنگی و ساماندهی بوده و با توجه به فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در این حوزه اهتمام ملی به وجود آمده است.

وی گفت: کارآفرینی در مناطق روستایی، عزت کشاورزان و روستانشینان را حفظ می‌کند و گامی مهم برای توسعه و رونق تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم هم‌افزایی ملی برای بهره‌مندی صاحبان واقعی ایده و طرح‌های اشتغال‌آفرین از این تسهیلات، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم میزان اعتبارات را با همراهی سازمان برنامه و بودجه کشور و دستور ویژه رئیس‌جمهور افزایش دهیم.

مرتضوی، ایجاد تعاونی‌های روستایی و شرکت‌های زراعی را تسهیل‌گرِ اشتغال پایدار و هزینه کرد واقعی تسهیلات دانست و گفت: خوشبختانه با گزارش‌های اعلام‌شده دستگاه‌های اجرایی میزان قابل توجهی از اشتغال پیش‌بینی‌شده محقق شده است.

وی به ابلاغ منابع تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ اشاره کرد و افزود: در ماه‌های پایانی سال مشکل منابع برای ایجاد اشتغال نداریم و با هم‌افزایی فعلی در کشور به هدف‌گذاری یک میلیون شغل خواهیم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: توجه ویژه و محوری به مناطق روستایی و عشایری و ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار باید در روستا‌ها از جمله اولویت‌های اساسی باشد و این مهم با برنامه‌ریزی و اختصاص تسهیلات و امکانات لازم، به‌ویژه در جهت تحقق مهاجرت معکوس امکان‌پذیر است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yssUD0