امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

قیمت طلای جهانی اندکی کاهش یافت

قیمت طلا امروز (جمعه) پیش از انتشار گزارش مشاغل در ایالات‌متحده کاهش یافت اما به دلیل کاهش ارزش دلار به دلیل چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در ایالات‌متحده، برای بهترین هفته در سه هفته اخیر تعیین شد.

به گزارش فراسو، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۰ و ۱۸ دقیقه به وقت شرقی با ۴.۱ درصد کاهش به ۱۷۹۸ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۷۹۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا در این هفته حدود ۲.۳ درصد افزایش یافته است که دومین افزایش هفتگی متوالی آن خواهد بود. شاخص دلار ثابت ماند اما به سمت کاهش هفتگی حدود یک درصدی پیش رفت.

دلار ضعیف‌تر، طلای دلاری را برای خریداران خارجی ارزان‌تر می‌کند. سطح ۱۸۰۵ دلار ممکن است به عنوان یک مقاومت فوری برای طلا عمل کند و شکستن بالاتر از آن ممکن است باعث افزایش مجدد شود.

بر اساس گزارش رویترز، پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده در اوایل این هفته گفته بود که زمان کاهش نرخ بهره رسیده است. افزایش نرخ‌ها وضعیت سنتی طلا را به‌عنوان یک محافظ تورم در سال جاری حفظ کرده است زیرا به هزینه فرصت بالاتر نگهداری این فلز غیر بازده تبدیل می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۲۲.۶۱ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۳۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۶۹ سنت رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OW5DQx