امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روابط اقتصادی ایران و چین قدمتی طولانی دارد

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ایران و چین رابطه‌ای قدیمی در در حوزه اقتصادی با یکدیگر دارند و تاکنون نیز بخش خصوصی مراودات خوبی را با این کشور انجام داده است.

«مهراد عباد» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه تجارت ایران و چین قدمت بسیاری طولانی دارد، خاطرنشان کرد: در طول دهه‌ها بخشی عظیمی از مواد اولیه مورد نیاز از این کشور برای ایران تامین می‌شد و بخش خصوصی تبادلات کالایی را به خوبی و با سهولت انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی از گسترش تجارت با چین استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ارزانی تولیدات و دریافت حمایت‌های یارانه‌ای در تعرفه‌های تجاری موجب توجه بیشتر به توسعه روابط اقتصادی با این کشور است، البته در سال‌های اخیر برخی مشکلات موجب برهم خوردن تعادل تجاری دو کشور شده بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه دو کشور باید منافع ملی را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: ایران باید بتواند در کنار چین، سطح روابط خود را با سایر جهان افزایش و حضور در جوامع بین‌المللی را افزایش دهد.

عباد با تاکید بر اینکه نباید ارتباط با ایران برای کشورهای دیگر هزینه‌ساز باشد، اظهار داشت: چین به دنبال صادرات فناوری و خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها است و این فرصتی که می‌توان برای توسعه روابط از آن بهره‌مند شد، زیرا ظرفیت استفاده از این موقعیت در کشورهای اطراف ایران نیز وجود دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/KB1JLW