امروز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین نزولی شد

فعالیت اقتصادی برزیل در ماه اکتبر تحت تاثیر افزایش نرخ بهره کاهش یافت.

به گزارش فراسو، شاخص بانک مرکزی برزیل روز چهارشنبه نشان داد که فعالیت اقتصادی برزیل در ماه اکتبر کاهش یافته است زیرا افزایش شدید نرخ بهره برای مقابله با تورم بر رشد بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین تأثیر گذاشته است.

شاخص فعالیت اقتصادی IBC-Br، شاخص اصلی تولید ناخالص داخلی، در اکتبر نسبت به ماه قبل از آن ۰.۰۵ درصد به صورت فصلی کاهش یافت، در حالی که اقتصاددانان نظرسنجی رویترز پیش‌بینی رشد ۰.۵ درصدی داشتند.

بانک مرکزی همچنین عملکرد ماه سپتامبر را از افزایش اندک ۰.۰۵ درصدی که قبلا گزارش شده بود، به ثبات تغییر داد. دولت این کشور و اقتصاددانان کاهش رشد را در نیمه دوم به دلیل اثرات افزایش نرخ بهره پیش‌بینی کرده‌اند.

بهبود قوی بخش خدمات پس از تأثیر همه‌گیری، بهبود بازار کار و محرک‌های مالی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت‌های اقتصادی را تقویت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی برزیل اعلام کرد که شاخص IBC-Br از اکتبر ۲۰۲۱ بر مبنای تعدیل غیر فصلی ۳.۶۸ درصد رشد کرد و در ۱۲ ماهه ۳.۱۳ درصد رشد کرد. بر اساس نظرسنجی هفتگی بانک مرکزی، اقتصاددانان خصوصی رشد ۳.۰۵ درصدی تولید ناخالص داخلی برزیل در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/RrJzPx