امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دومین اقتصاد بزرگ جهان نگران شد

کاهش فعالیت‌های خدماتی کارخانه چین در ماه نوامبر با توجه به محدودیت‌های کووید- ۱۹ به پایین‌ترین حد در هفت ماه گذشته رسید.

به گزارش فراسو، یک نظرسنجی رسمی امروز (چهارشنبه)نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه نوامبر و با توجه به محدودیت‌های کووید-۱۹ و کاهش تقاضای جهانی، با سرعت بیشتری کاهش یافته که نشان‌دهنده فشار فزاینده‌ای است که دومین اقتصاد بزرگ جهان با آن مواجه است.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، شاخص رسمی مدیران خرید بخش تولید در مقابل ۴۹.۲ ماه اکتبر به ۴۸ رسید که پایین‌ترین میزان در هفت ماه گذشته است. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که این رقم به ۴۹ برسد. همچنین، شاخص رسمی مدیران خرید غیرتولیدی در مقابل ۴۸.۷ ماه اکتبر به ۴۶.۷ رسید که کمتر از مرز ۵۰ واحدی است که نشان‌دهنده رشد و انقباض فعالیت‌ها به صورت ماهانه است.

اقتصاد چین که پیش از این تحت فشار رکود دارایی و تضعیف تقاضای جهانی برای کالاهای چینی قرار داشت، در ماه اکتبر کاهش شدیدی را تجربه کرد و بر نگرانی‌ها در مورد رشد در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ افزود.

چین همچنین در تعطیلات آخر هفته در بسیاری از شهرها به دلیل تدابیر سختگیرانه کووید- ۱۹ تحت تأثیر اعتراضات قرار گرفت.

تحلیلگران Nomura در گزارشی در روز دوشنبه اعلام کردند: مناطق و تأسیسات که حدود ۲۵.۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی چین را نشان می‌دهند، اکنون تحت قرنطینه هستند که از اوج ارزش قبلی ۲۱.۲ درصدی ثبت شده در آوریل، زمانی که شانگهای تحت یک قرنطینه کامل بود، بیشتر است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Y6OEIT