امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکلیف واریز سود سهام عدالت چه شد؟

در حالی که قرار بود بخش نخست سود سهام عدالت تا پایان ماه جاری واریز شود، اما به تعویق افتاد و زمانی هم برای آن مشخص نشد.

به گزارش فراسو، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در دهم ماه گذشته خبر داد که واریز بخش سود سهام عدالت در دو مرحله صورت می‌گیرد. مرحله اول به میزان ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا پایان امسال واریز می‌شود و واریزی مابقی تا پایان سال جاری یا اوایل سال آتی انجام خواهد شد.

با این وجود، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برگزاری مجامع شرکت‌های سهام عدالت گفته است که شرکت‌هایی که مهلت قانونی آن‌ها تمام شده است باید به تکلیف خود عمل و سود را واریز کنند، اما برخی شرکت‌ها که طبق قانون مهلت دارند می‌توانند واریز نکنند. به طور کلی برآورد‌ها این بود که از ۶۰ هزار میلیارد تومان سودی که باید از سوی شرکت‌ها پرداخت شود، ۳۰ هزار میلیارد تومان تا پایان پاییز وصول شود، اما تا کنون بخشی از آن محقق شده است. شرکت سپرده گذاری باید باقی مانده سود را از شرکت‌ها وصول کند.

واریز سهام عدالت برای چندمین بار است که تغییر کرده، البته درست است که حجم دارندگان سهام عدالت زیاد و تعداد شرکت‌ها هم قابل توجه است، اما بهتر آن است تا دولت در این خصوص یک برنامه ریزی منظمی را انجام دهد تا بتواند تاریخ دقیقی را مطرح کند و طبق همان تاریخ سود سهام وایز شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7jMNOj