امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وزیر تعاون: ۱۱‌هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان پرداخت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصدد هستیم تا چهار ماه آینده بتوانیم ۱۱ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی جذب و به روستاییان و عشایر پرداخت کنیم.

ببه گزارش فراسو، «سید صولت مرتضوی» امروز (سه‌شنبه) در کارگروه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر اظهار داشت: سه هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی از قبل مانده که باید اختصاص یابد.

وی افزود: سایر مبالغ باید توسط نهادهای متولی اختصاص و از طریق بانک ها به روستاییان و عشایر پرداخت شود تا با اعطای تسهیلات و خدمات رسانی لبخند رضایت را بر لبان روستاییان جاری کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه هدف ما جامعه روستایی و عشایر است، گفت: جامعه ای با بهره‌وری بالا و هزینه پایین هستند.

وی ادامه‌داد: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که با نظارت میدانی انجام شده ۷۵ درصد از منابع اشتغال‌زایی در روستاها به نتیجه رسیده است که این آمار خوب است.

مرتضوی با اشاره به اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ در اختیار نهادهای حمایتی از جمله امداد امام خمینی و بهزیستی قرار گرفته است، گفت: از رهبر معظم انقلاب به‌منظور برداشت ۱۰ درصدی از صندوق برای طرح های عمرانی اجازه گرفته شده است که سازمان برنامه از موفقیت این طرح های اشتغالزایی روستایی تنظیم کنند تا گزارشی به رییس جمهور ارائه کنیم و تسهیلاتی از این محل در اختیار طرح های روستاییان جذب کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید تسهیلات روستایی منجر به ایجاد اشتغال شود، گفت: یکی از محوری ترین وظایف این وزارتخانه ساماندهی اشتغال است.

وی عنوان کرد: ایجاد اشتغال بستر عزت مردم را فراهم می کند و همه باید خدمتگذار مردم باشیم.

این عضو کابینه ولت سیزدهم با اشاره به بازنگری و اصلاح قوانین و آیین نامه ها، تاکید کرد: اگر نیاز به مصوبه ها و اصلاح قوانین است باید در دستور کار قرار گیرد و نهادهای متولی با هماهنگی یکدیگر تسهیلات اشتغالزایی را تسهیل کنند، ضمن اینکه باید نظارت‌ها تقویت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تشکیل تعاونی ها، گفت: در روستاها باید فرهنگ تعاونی را ترویج و رشته ها و مشاغل را در قالب تعاونی ها در مقیاس بزرگ یکپارچه کرد.

وی خواستار آن شد تا بخش معاونت تعاونی در این عرصه ورود کند تا در روستاها با رعایت حقوق افراد، تعاونی‌ها را ایجاد کرده و بهره وری افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/b5ZcX2