امروز جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تلاش چین برای تقویت سیستم درمانی همزمان با تسهیل محدودیت‌های کرونایی

مقامات بهداشتی پکن اعلام کردند به دلیل نگرانی از احتمال افزایش موارد ابتلا به کووید در هفته‌های آتی، تمرکز بر روی اطمینان از تامین تجهیزات پزشکی تشدید شده است.

 مقالات چین  اعلام کرد که بررسی و کنترل کامیون‌داران و خدمه کشتی‌هایی که کالا‌ها را به داخل این کشور حمل می‌کنند، از نظر آلودگی احتمالی آن‌ها به ویروس کرونا متوقف می‌کند تا روند حذف سیاست “کووید صفر” در این کشور سرعت گیرد.

به نقل از  رویترز، این اقدام اگرچه به لحاظ اقتصادی برای این کشور و مردم آن امیدبخش است، اما در عین حال نگرانی‌ها در مورد احتمال افزایش چشمگیر موارد ابتلا و در نتیجه ایجاد اختلال در سیستم مراقبت‌های پزشکی و بیمارستانی را تشدید کرده است.

با توجه به اینکه پکن با تغییر رویکرد خود و فاصله گرفتن از محدودیت‌های سختگیرانه از این پس به انجام تست‌های کمتری نیاز دارد و به افرادی که علائم خفیف دارند یا بدون علامت هستند اجازه می‌دهد در خانه قرنطینه شوند.

از سوی دیگر تمرکز بر اطمینان از تدارک کافی دارو و تجهیزات پزشکی و نیز تقویت سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور بیشتر می‌شود چراکه کارشناسان می‌گویند، تسهیل محدودیت‌ها می‌تواند به سرعت کادر درمان را تحت فشار قرار دهد.

اوایل سال جاری میلادی و در بحبوحه قرنطینه‌های گسترده، بسیاری از شبکه‌های زنجیره تامین کالا در چین به دلیل مقررات مربوط به افرادی که در سیستم حمل و نقل کالا ملزم به نشان دادن نتایج منفی آزمایش کووید یا کد‌های بهداشتی در نقاط بازرسی بودند، دچار اختلال شده است.

مقامات بهداشتی چین می‌گویند که برداشتن این محدودیت ها، ضامن عرضه روان دارو‌ها و سایر اقلام پزشکی مانند کیت‌های آنتی ژن خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pzWl71