امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تقلای طلای جهانی برای صعود

قیمت طلا امروز (سه شنبه) پس از کاهش حدود یک درصدی جلسه قبل ثابت بود زیرا مقامات فدرال رزرو ایالات‌متحده هشدار دادند که نرخ بهره برای کاهش تورم بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش فراسو، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه به وقت شرقی با ۴.۶ درصد افزایش به ۱۷۴۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. این فلز در روز دوشنبه به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود رسیده بود.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید با افزایش نرخ بهره ادامه دهد، حتی با وجود اینکه او معتقد است، کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ ممکن است زیرا احتمالاً فشارهای تورمی کاهش می‌یابد.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت: فدرال رزرو باید نرخ‌های بهره را اندکی بیشتر کند و سپس آن را در طول سال آینده و تا سال ۲۰۲۴ حفظ کند تا کنترل تورم را در دست بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند. گزارش اشتغال ملی و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده نیز در این هفته ارائه می‌شود. طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره حساس است زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰.۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۸۶.۹۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۴۸ دلار و ۹۲ سنت رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/JNU6nl