امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

بُرد دوباره طلا در مقابل دلار جهانی

قیمت طلا امروز(دوشنبه) افزایش یافت و نزدیک به سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار در نوسان بود زیرا کاهش دلار آمریکا باعث ارزان‌تر شدن شمش قیمت دلار برای خریداران ارزهای دیگر شد.

به گزارش فراسو، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۰۷ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا دربازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت.

کارفرمایان ایالات‌متحده در ماه نوامبر کارگران بیشتری را بیش از حد انتظار استخدام کردند و دستمزدها را افزایش دادند و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی را کنار گذاشتند اما این احتمالاً مانع از کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از شروع این ماه نمی‌شود. نرخ بهره پایین‌تر برای طلا مفید است زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، هفته گذشته تقاضای فیزیکی طلا در هند، به دلیل قیمت‌های بالاتر متوقف شد اما بازار چین تحت‌تاثیر محدودیت‌های کووید- ۱۹ قرار گرفت و قیمت‌ها کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۲۵ دلار، پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۲۲ دلار و ۷۴ سنت و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۹۰۸ دلار و ۳۲ سنت رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tNnpB5