امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برداشتن محدودیت‌های کرونایی در بخش‌هایی از استان شینجیانگ چین

فرماندار شهر اورومچی در استان شینجیانگ اعلام کرد امروز پس از تائید عدم وجود مورد مبتلا به کرونا، فعالیت خدمات حمل و نقل عمومی از جمله قطار، هواپیماهای داخلی، اتوبوس ها و تاکسی ها به تدریج از سر گرفته می شود.

به گزارش فراسو به نقل از روزنامه چاینا دیلی، «سوئی رونگ» رئیس بخش تبلیغات شهری اورومچی در کنفرانس خبری گفت: «پروازها از مبدا ارومچی به چانگ شا، سانیا، ژنگژو و چونگچینگ در میان اولویت ها به زودی از سر گرفته می شوند. این درحالی است که سرویس های خدمات پروازهای داخلی دیگر نیز پس از فغال خواهند شد.»

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد همچنین از سرگیری زندگی معمولی در مناطق با خطر کم، فروشگاه ها و مغازه ها، داروخانه، رستوران، پمپ بنزین و بانک ها نیز انجام خواهد شد و اجازه بازگشایی به آنها داده خواهد شد.

ارومچی روز شنبه ۲ مورد ابتلای جدید محلی و ۱۱۲ مورد ناقل بدون علامت گزارش کرده بود. بدین ترتیب سوئی رونگ تائید کرد افرادی که به مدت ۳ روز در قرنطینه بودند اجازه خروج از خانه ها و از سرگیری فعالیت هایشان را در مناطق کم خطر دارند. بسیاری از بخش های استان شینجیانگ از زمان شیوع ویروس کرونا در ماه اوت در قرنطینه به سر می برد. با وجود این به دلیل کنترل اپیدمیک تدریجی کرونا، اقدامات و محدودیت های ضدکرونایی به تدریج کاهش می یابد و زندگی عادی از سرگرفته می شود.

«ما شینگروئی» رئیس حزب این استان در جلسه ای گفت هنوز احتمال شیوع همه گیری وجود دارد و نباید اقدامات کنترل این ویروس با سهل انگاری نادیده گرفته شود. وی همچنین گفت افرادی که به شایعات دامن می زنند و یا در برابر اقدامات کنترلی مقاومت می کنند به شدت براساس قانون مجازات خواهندشد.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر اعتراض مردم مناطق مختلف چین به قرنطینه های سخت گیرانه دولت در زمینه محدودیت های کرونایی از سوی رسانه های ژاپن و برخی رسانه های غربی منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد شب گذشته(یکشنبه) صدها نفر از مردم شانگهای در اعتراض به محدودیت های سخت کرونایی تظاهرات کردند و دست کم دو نفر از معترضان توسط پلیس دستگیر شدند. روزنامه انگلیسی گاردین هم از وقوع درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس در شانگهای خبر داده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Ys9P6k