امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با همکاری مشترک وزارت تعاون و شهرداری تهران؛بافت‌های فرسوده تهران نوسازی می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران امروز، ۲ آذرماه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در محل این وزارتخانه و با هدف نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران با مشارکت تعاونی‌های مسکن امضا شد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این تفاهم‌نامه بر اساس اصول ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن اجرا می‌شود.
از اهداف دیگر اجرای این تفاهم‌نامه می‌توان به بهبود بهره‌وری زمین از طریق تجمیع پلاک‌های فرسوده و تأمین مسکن باکیفیت، حمایت از تشکیل تعاونی‌های مسکن در پروژه‌های تجمیعی شخصی در محله‌های مناطق شهرداری تهران، تشکیل صندوق‌های خُرد محله‌ای، بسترسازی و تسهیل فرآیند برخورداری همه خانوار‌های شهری از واحد‌های مسکونی و مشارکت در ساخت و تولید ۵ هزار واحد مسکونی اشاره کرد.
سازمان نوسازی شهر تهران و دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از طرفین با تشکیل کمیته مشترکی مسئولیت اجرای این تفاهم‌نامه را بر عهده دارند.
بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی، مدیریت، تسهیل و تهیه اساسنامه تشکیل تعاونی‌های مسکن محله و معرفی تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌ساز جهت مشارکت در طرح‌های احیای بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت از جمله تعهدات معاونت امور تعاون و شناسایی و معرفی اراضی دارای سند قطعی مالکیت بر عهده شهرداری تهران است.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/cMkgwl