امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بانک توسعه تعاون پیشتاز ایجاد اشتغال در استان ها

بانک توسعه تعاون با پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تا انتهای آبان سال جاری ۵۵ هزار شغل در استان های کشور ایجاد کرده است.

به گزارش فراسو، رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت:اطلاعات سامانه کارا نشان می‌دهد، در فاز ششم از طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سراسر ایران به ۳۱ هزارمیلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال رسیده است .
فتاحی افزود: بانک توسعه تعاون به‌عنوان نهاد مالی توسعه‌ای و به‌عنوان بانک عامل در این طرح بزرگ ملی توانسته است به ۲۷ هزار و ۶۶۲ طرح در تمام استان‌های ایران تسهیلات اشتغال پایدار را تخصیص دهد.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد :استان‌های کرمانشاه با ۴۷۹۸ طرح، سیستان و بلوچستان با ۱۹۶۴، گلستان با ۱۴۶۱، گیلان با ۱۳۵۳ و خراسان رضوی با ۱۲۰۲ طرح در رتبه‌های اول تا پنجم تعداد طرح‌های پرداختی در این طرح ملی قرار دارند.
وی یادآور گردید:تسهیلات اشتغال زایی بانک توسعه تعاون تا پایان آبان سال جاری در استان های ایران توانسته است اشتغال پایدار ایجاد کند.، استان کرمانشاه با ۵۹۳۸ اشتغال ایجاد شده در رتبه اول، استان‌های خراسان رضوی با ۴۳۲۴، سیستان و بلوچستان با ۲۸۰۷، فارس با ۲۵۵۸ و هرمزگان با ۲۳۰۷ در رتبه دوم تا پنجم اشتغال‌زایی قرار گرفته اند .
فتاحی درخصوص اشتغالزایی ایجادی طرح اشتغال روستایی و عشایری افزود: تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان های گیلان ۲۱۳۳،مازندران۲۰۸۸،آذربایجان شرقی ۲۰۸۱،گلستان ۲۰۳۶ و آذربایجان غربی ۱۸۹۰ شغل ایجاد کرده است.
رئیس هیات مدیره ادامه داد:همچنین استان‌های کرمانشاه با پرداخت ۲۳۹۹ میلیارد ریال، سیستان و بلوچستان با ۱۷۳۴، خراسان رضوی با ۱۶۸۲، مازندران با ۱۳۳۶ و گیلان با ۱۲۵۶ میلیارد ریال در رتبه‌های اول تا پنجم میزان پرداخت تسهیلات قرار دارند.
وی در خصوص اجرای طرح در بانک توسعه تعاون یادآور شد: بانک توسعه تعاون در کنار دو بانک و یک صندوق کارآفرینی وظیفه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را بر عهده دارد. این طرح بزرگ ملی از سال ۱۳۹۷ به‌طور رسمی آغاز شده است. از ابتدای اجرای طرح «اشتغال پایدار روستایی و عشایری»، بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل این طرح اقدامات و فعالیت‌های اثرگذاری در این موضوع انجام داده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dkv0yE