امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اجرای موفقیت ‏آمیزگام نخست قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: گام نخست اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در آبان ماه سال ۱۴۰۱ با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی، دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای معاونین این سازمان با تجلیل از روند پیشرفت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: علی‏رغم سختی ها و پیچیدگی‏های اجرای این قانون، گام نخست آن را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به اینکه تاکنون تجربه اجرای چنین قانون گسترده ای در سطح ملی وجود نداشته است، افزود: حدود ۱۹۵۸۳۱ صورتحساب الکترونیکی توسط مودیان در این سامانه وارد شده و تعداد ۱۰۹ فقره از این صورتحساب‏ها توسط مودیان طرف دوم تایید شده است که همین امر به منزله موفقیت در اجرای گام اول این طرح می باشد.

دکتر منظور افزود: در طی کمتر از یک هفته از اجرای صددرصدی گام اول این قانون، برای تمامی مؤدیان ثبت نام شده در نظام مالیاتی به تعداد بیش از ۱۰ میلیون فقره کارپوشه مالیاتی صادر گردیده و همچنین حدود ۱۹۵۸۳۱ هزار صورتحساب الکترونیکی توسط مؤدیان در این سامانه وارد شده که خریدهایی که مربوط به خریداران فعال اقتصادی بوده در کارپوشه ۱۱۰۰۴ خریدار به صورت خودکار قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تا کنون مؤدیان مالیاتی بیش از ۴۴۲ حافظه مالیاتی دریافت کرده اند، ابراز امیدواری کرد تا پایان آذرماه بخش اعظم مؤدیان فراخوان شده، نسبت به استفاده از این سامانه اقدام نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/vAt9jw