امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵۰۰۰ روستای کشور با مشکل اینترنت مواجهند

مدیرکل توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: حدود ۵۰۰۰ روستا درکل کشور با مشکل اینترنت مواجهند.

به گزارس فراسو، ایرج روحی ظهر امروز ۱۶ آبانماه در بررسی مشکلات حوزه ارتباطی بخش بایگ و روستای حصار تربت‌حیدریه افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ مشکلات پیش روی اینترنت روستایی را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به صورت ویژه در بخش بایگ اینترنت ۴G روستای حصار و روستای بسک تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات همچنین در خصوص وضعیت اینترنت روستایی در کشور گفت: حدود ۵۰۰۰ روستا درکل کشور با مشکل اینترنت روبرو هستند که در تلاش هستیم این مشکل را تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: در این سفر مقرر شد خط فیبر نوری روستاهای خورشبر و سرخ‌آباد نیز اجرایی و در روستای فدیهه نیز نسبت به افزایش پهنای باند اینترنت روستا اقدام شود.

محمد شمسایی، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق کشور هم در خصوص مشکل آنتن دهی و اینترنت در قسمت‌هایی از شهر بایگ گفت: ساختار دکل مخابراتی موجود شهر بایگ به شکلی است که امکان افزایش ارتفاع آن مقدور نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود دکل مخابراتی موجب شده که قسمت‌هایی از شهر با مشکل آنتن دهی و اینترنت مواجه باشند، افزود: در این سفر تائیدیه تغییر دکل با ارتفاع مناسب صادر شد که امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه مشکلات موجود در شهر بایگ از این حیث به زودی مرتفع شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/eSBzUR