امروز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا و نفت تحت تأثیر افزایش اندک دلار کاهش یافت

به گزارش فراسو و به نقل از الجزیره، قیمت نفت روز سه‌شنبه کاهش یافت، زیرا ترس از رکود اقتصادی و تشدید شیوع ویروس کرونا در چین، انتظارات کاهش تقاضا برای سوخت را افزایش داد و بر نگرانی‌ها در مورد عرضه غلبه کرد و قیمت طلا تحت تأثیر افزایش جزئی دلار کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت تا ساعت ۰۹:۳۰ UTC به ۹۷.۱۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۹۰.۹۰ دلار کاهش یافت.

در میان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه رهبران چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، به دنبال رفع محدودیت‌های سخت‌گیرانه این کشور برای مبارزه با کووید-۱۹ هستند، دو نفت خام روز دوشنبه به بالاترین سطح خود از اوت رسید.

اما در آخر هفته، مقامات بهداشتی چین تعهد کشورشان را به رویکرد سختگیرانه برای دستیابی به “کووید صفر” تایید کردند. آخرین داده‌ها همچنین نشان داد که صادرات و واردات چین در ماه اکتبر به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است.

قدرت دلار بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است، زیرا قیمت نفت خام عموماً به دلار است، بنابراین دلار قوی‌تر، کالا را برای دارندگان ارز‌های دیگر گران‌تر می‌کند.

تینا تینگ، تحلیلگر CMC Markets، گفت که فعالان بازار مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در این هفته برای نشانه‌هایی در مورد تجارت خواهند بود و افزود: در شرایط سخت تورم و نرخ‌های بهره بالا در کشور‌های عمده غربی، معاملات آتی نفت همچنان در حال بررسی احتمال رکود اقتصادی جهانی است.

قیمت طلا در روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش اندک دلار کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران منتظر آمار تورم در ایالات متحده بودند که این هفته منتشر شد و می‌تواند بر تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده (بانک مرکزی ایالات متحده) در مورد افزایش بهره تاثیر بگذارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DOS5SZ