امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

میرکاظمی از مجلس عذرخواهی کرد

در شرایطی که رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز از حضور پیدا نکردن رئیس سازمان بودجه در مجلس انتقاد کرد، میرکاظمی در میانه جلسه خود را به مجلس رساند و عذرخواهی کرد.

به گزارش فراسو، جلسه علنی امروز مجلس با دستور کار بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور آغاز شد؛ طبق دستور اعلامی از رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس دیوان محاسبات برای حضور در جلسه دعوت به عمل آمده بود.

رئیس دیوان محاسبات به دلیل شرکت در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای در برزیل بود و به جایش معاون دیوان محاسبات صحبت کرد؛ در ابتدای جلسه میرکاظمی حضور پیدا نکرده بود که در واکنش به آن قالیباف گفت: ما از قبل دعوتنامه‌ای برای آقای میرکاظمی جهت حضور در این جلسه فرستاده بودیم و ایشان موظف به حضور بود اما امروز ساعت ۷:۳۰ صبح گفتند که کاری پیش آمده و نمی‌تواند که حضور پیدا کند؛ این رفتار درست نیست.

جلسه نظارتی مجلس ادامه پیدا کرد تا اینکه میرکاظمی حدود ساعت ۹:۲۰ در مجلس حاضر شد؛ او با حضور در پشت تریبون مجلس توضیح داد: عذرخواهی می‌کنم امروز همایش برنامه و بودجه و برنامه هفتم توسعه با روسای سازمان‌ها از استان‌های مختلف برگزار شده بود که به دلیل نامنظمی به وجود آمده اطلاع نداشتم که باید در صحن باشم؛ به محض اطلاع، سخنرانی را قطع کردم و به مجلس آمدم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم گفت: آقای میرکاظمی درباره علت تاخیرش در مجلس توضیحاتی را ارائه داد اما ما در تاریخ ۷ آبان نامه دعوت ایشان به مجلس را به سازمان برنامه دادیم به اضافه اینکه وقتی موضوعی در دستور مجلس می‌آید به معنای دعوت آن مسئول است؛ به هر حال از اینکه آقای میرکاظمی خودشان را به موقع به مجلس رساند، تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yZTh0x