امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

طالبان برای زنان محدودیت‌های جدیدی وضع کردند

گروه طالبان زنان را از حضور در ورزشگاه‌ها و گرمابه‌های عمومی نیز منع کرد.

به گزارش فراسو، طالبان چند روز پس از ممنوعیت حضور زنان در پارک‌ها و نمایشگاه‌های تفریحی، تأیید کرد که ورزشگاه‌ها و حمام‌های عمومی نیز برای زنان افغان ممنوع است.

درحالیکه اکثر کارمندان زن دولتی شغل خود را از دست داده اند یا برای ماندن در خانه دستمزد ناچیزی دریافت می کنند از سفر بدون اقوام مرد منع شده اند و هنگام بیرون رفتن از خانه باید با برقع یا حجاب بپوشانند؛ حالا از حضور در گرمابه‌های عمومی نیز منع شده‌اند.

از زمان بازگشت طالبان در اوت ۲۰۲۱ مدارس دختران نوجوان نیز در اکثر نقاط کشور بسته شده است.

محمد عاکف صادق مهاجر، سخنگوی وزارت پیشگیری از منکر و ترویج امر به معروف گفت: سالن‌های ورزشی برای زنان تعطیل است، زیرا مربیان آن‌ها مرد بودند و برخی از آنها ورزشگاه ترکیبی بودند. حمام‌ها – حمام‌های عمومی سنتی که همیشه بر اساس جنسیت جدا بوده‌اند – اکنون نیز ممنوع هستند. در حال حاضر هر خانه دارای حمام است، بنابراین برای زنان مشکلی وجود نخواهد داشت.

فعالان گفته اند که افزایش محدودیت ها بر زنان تلاشی برای جلوگیری از تجمع آنها برای سازماندهی مخالفان با حکومت طالبان است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس ۲۴؛ طالبان امروز یکشنبه، چند روز پس از ممنوعیت حضور زنان در پارک‌ها و نمایشگاه‌های تفریحی، تأیید کرد که ورزشگاه‌ها و حمام‌های عمومی نیز برای زنان افغان ممنوع است.

درحالیکه اکثر کارمندان زن دولتی شغل خود را از دست داده اند یا برای ماندن در خانه دستمزد ناچیزی دریافت می‌کنند از سفر بدون اقوام مرد منع شده اند و هنگام بیرون رفتن از خانه باید با برقع یا حجاب بپوشانند؛ حالا از حضور در گرمابه‌های عمومی نیز منع شده‌اند.

از زمان بازگشت طالبان در اوت ۲۰۲۱ مدارس دختران نوجوان نیز در اکثر نقاط کشور بسته شده است.

محمد عاکف صادق مهاجر، سخنگوی وزارت پیشگیری از منکر و ترویج امر به معروف گفت: سالن‌های ورزشی برای زنان تعطیل است، زیرا مربیان آن‌ها مرد بودند و برخی از آن‌ها ورزشگاه ترکیبی بودند. حمام‌ها – حمام‌های عمومی سنتی که همیشه بر اساس جنسیت جدا بوده‌اند – اکنون نیز ممنوع هستند. در حال حاضر هر خانه دارای حمام است، بنابراین برای زنان مشکلی وجود نخواهد داشت.

فعالان گفته اند که افزایش محدودیت‌ها بر زنان تلاشی برای جلوگیری از تجمع آن‌ها برای سازماندهی مخالفان با حکومت طالبان است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6SikAE