امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روانه شدن نقدینگی به سمت بورس/ بازار سرمایه به اوج برگشت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: صورت‌های مالی منتشر شده روی کدال عاملی برای روانه شدن نقدینگی به سمت بورس است.
به گزارش فراسو، حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه، بیان کرد: بعد از اتفاقات سال ۹۹ در بورس، علاوه بر دارایی مردم، اعتماد آن‌ها نیز ریزش کرد، به صورتی که شاهد بودیم برای سهمی با p/e دو، خریداری وجود نداشت، اما با توجه به تغییر رویکرد دولت جدید در حمایت از بازار سرمایه، بورس دوباره به سمت صعود حرکت کرد.

وی افزود: در دو هفته ابتدایی آبان ماه حدود ۳ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد، اما در سه روز گذشته حدود ۶۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد، که این ارقام حاکی از بازگشت سرمایه به بورس، به علت ارزندگی کنونی این بازاراست.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص کل و هم وزن در محدوده جذابی قرار دارند، گفت: گارد صعودی شاخص کل در روز شنبه، ۱۶ روز منفی گذشته را پوشش داد. به عبارتی دیگر با رشد ۴۴ هزار واحدی شاخص کل ۱۶ روزکاری بازار سرمایه پوشش داده شد، که این امر نشان دهنده چرخش مالی در بازار سرمایه است.

مرید سادات تاکید کرد:عمده سهم‌های موجود در بازار، ریزش‌های سنگین داشتند، بنابراین این سهم‌ها دیگر دچار ریزش نمی‌شوند و از نظر قیمتی جذاب هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: صورت‌های مالی منتشر شده روی کدال نیز از تحلیل بنیادین خوب شرکت‌ها خبر می‌دهد، به همین جهت ممکن است در نیمه دوم آبان ماه جریان‌های نقدینگی به سمت بازار سرمایه روانه شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Dqzn7y