امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

راه‌اندازی ۵۰ سامانه مالیاتی برای خدمات‌رسانی به مودیان

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از راه‌اندازی ۵۰ سامانه مالیاتی برای خدمات‌رسانی به مودیان خبر داد.

به گزارش فراسو از سازمان امور مالیاتی کشور، داود منظور در نشست با مدیران و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان اینکه نظام مالیاتی در آستانه تحولات بزرگی در حوزه هوشمندسازی است و گام‌های اصلی برای تحقق نظام مدرن مالیاتی در حال برداشته‌شدن است، گفت: تلاش داریم ضمن استفاده حداکثری از فناوری‌های اطلاعاتی، ارتباط حضوری ممیز و مودی را به کمترین میزان کاهش دهیم و از این طریق هم رضایت مودی تأمین خواهد شد و هم زمینه فساد در دستگاه مالیاتی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در همین رابطه پنجره واحد خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir ایجاد شده و کلیه خدمات مالیاتی از طریق این درگاه ملی قابل‌ارائه است و مودیان جز در برخی موارد خاص، نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی ندارند.

منظور همچنین با اشاره به اینکه حدود ۵۰ سامانه مالیاتی در این سازمان، جهت ارائه خدمات کامل و جامع به مودیان راه‌اندازی شده است، گفت: تعدادی از این سامانه‌ها در مرحله تکمیل نهایی است و در نهایت به نقطه‌ای خواهیم رسید که مراجعه مودیان به ادارات مالیاتی به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور مهم‌ترین اقدام در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی به مودیان را، ایجاد پرونده الکترونیک مالیاتی عنوان کرد و گفت: در راستای شفافیت نظام مالیاتی، تمام پرونده‌های مالیاتی مودیان به‌صورت الکترونیکی و قابل رویت برای مودیان در خواهد آمد.

دومین نشست تخصصی سازمان امور مالیاتی کشور با مدیران و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد باهدف استفاده از ظرفیت‌های تخصصی این تشکل‌ها در جهت ارتقای توان نظام مالیاتی و بهبود شیوه‌ها و روش‌هایی اجرایی برگزار شد.

مدیران و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات و طرح‌ها و پیشنهادها خود در جهت تقویت توان نظام مالیاتی پرداخته و مقرر گردید از توان و تجربه این تشکل‌ها، به‌ویژه در زمینه توسعه فناوری‌های مالیاتی و هوش مصنوعی، استفاده مؤثری صورت گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/68Kguq