امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فروش پتروشیمی ها در نیمه نخست امسال در بورس کالا

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال پتروشیمی‌ها ۱۵ میلیارد دلار به نیما تزریق می‌کنند و ۱۷ میلیارد دلار هم صادرات خواهند داشت.

به گزارش فراسو به نقل از بازار انرژی، احمد مهدوی ابهری، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی امروز ۲۴ آبان در نشستی خبری با اشاره وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد: میزان تولید محصول‌های پتروشیمی از نظر وزنی در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد و میزان صادرات ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: میزان تولیدات محصول‌های پتروشیمی از نظر وزنی در هفت ماهه سال ١۴٠٠ معادل ٣٨ میلیون و ۶٠٨ هزار تن بود که این عدد در سال ١۴٠١ به ۴١ میلیون و ۵۵٠ هزار تن رسید که گویای افزایش ۷ درصدی است.

وی اظهار کرد: میزان صادرات نیز از نظر وزنی در هفت ماهه سال گذشته ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تن بود که امسال به ١٧ میلیون و ۵٠٠ هزار تن رسید و بیانگر افزایش ١٣ درصدی است.

او با بیان اینکه میزان ارز آوری ٣٠ درصد افزایش یافت، گفت: در هفت ماه سال گذشته، ۷ میلیارد و ٩١ میلیون دلار به نیما ارز دادیم که این عدد امسال به ۸ میلیارد و ٧٣٣ میلیون و ٣٠٠ هزار دلار رسید، یعنی ٢٣ درصد ارز بیشتری به نیما داده شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان صادرات محصول‌های غیرنفتی ٢۴.٢۵١ میلیارد دلار بود که از این مقدار ٩ میلیارد و ۶٠۵ میلیون دلار مربوط به پتروشیمی‌ها بود.

او افزود: تا ٢٢ آبان، ٩ میلیارد و ۶٠۴ میلیون میلیون دلار به نیما ارز تزریق شد و در حوزه عرضه محصول‌های پتروشیمی در بورس کالا نیز در شش ماه سال جاری ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۶٨٢ تن کالا پلیمری به بورس کالا فروخته شد و این عدد در سال گذشته تنها یک میلیون و ۶٧٩ هزار و ۴٩٨ تن بوده، یعنی ٢٢.۵ درصد رشد داشت.

به گفته وی در حوزه غیر پلیمری‌ها نیز در سال جاری یک میلیون و ٢٠۴ هزار تن از محصول‌های پتروشیمی در بورس کالا فروخته شد که این عدد در سال گذشته یک میلیون و ۵٠ هزار تن بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/F6TQwL