امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سبک ترین لپ تاپ ۱۶ اینچی جهان رونمایی شد

شرکت ایسر سبک ترین لپ تاپ او ال ای دی ۱۶ اینچ جهان را رونمایی کرده است. عمر شارژ این دستگاه ۱۰.۵ ساعت و حافظه آن یک ترابایت است.

به گزارش فراسو به نقل از نیواطلس، این دستگاه برای نیروی کار نسل جدید که در خانه و محل کار فعالیت می کنند، ابداع شده و وزن آن فقط ۱.۱۷ کیلوگرم و قطر آن ۱۲.۹۵میلی متر است.

دستگاه قابل حمل مذکور دارای نمایشگر او ال ای دی با کیفیت وضوح ۴K است. لبه های نازک آن نیز سبب شده نسبت نمایشگر به بدنه ۹۲ درصد باشد.  در کنار این موارد لپ تاپ ایسر از ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P۳ پشتیبانی می کند و درخشندگی آن نیز ۵۰۰nit است.  همچنین باید اشاره کرد دستگاه مذکور دارای گواهینامهVESA DisplayHDR و TÜV Rheinland برای محافظت از چشم است.

 یک وب کم ۱۰۸۰ پیکسلی برای جلسات آنلاین در دستگاه نصب شده که می تواند کیفیت تصویر در شرایط نور کم را بهبود دهد. همچنین ایسر از هوش مصنوعی برای از بین بردن سروصدا در پس زمینه چت های صوتی استفاده می کند.

 شاسی های دستگاه از آلیاژ مقاوم منیزیم -آلومینیوم ساختار شده و پردازشگر آن نیز Ryzen۷ ۶۸۰۰U ساخت AMD با ۸ هسته +Zen۳ است. علاوه برآن در دستگاه ۱۶ گیگابایت RAM و یک ترابایت حافظه داخلی به کاررفته بنابراین  دستگاه در کنار سبک بودن از قدرت زیادی نیز برخوردار است.

این دستگاه «سوییفت اج» نام گرفته و ایسر ادعا می کند یکی از ایمن ترین لپ تاپ های مجهز به ویندوز ۱۱ در بازار است کهبا تراشه امنیتی Plutonمایکروسافت یکپارچه شده و به ایمن نگه داشتن دارایی های حساس  در مقابل حملات سایبری کمک می کند. همچنین  این تراشه قادر به ذخیره هویت بیومتریک کاربر در سطح سخت افزاری است.

طبق اطلاعات موجود عمر هربار شارژ باتری دستگاه ۱۰.۵ ساعت است. لپ تاپ«سوییفت اج» از ماه جاری با قیمت پایه ۱۴۹۹ دلار برای فروش عرضه می شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jPtfgg