امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه فرهنگ عمومی در استفاده خدمات پستی به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود

 سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: «باید فرهنگ عمومی کشور در استفاده از خدمات پستی توسعه یابد که موجب کاهش هزینه های اضافی در جامعه شود.»

به گزارش فراسو به نقل از ایرنا، محمد احمدی در حاشیه آیین کلنگ زنی احداث مرکز تجزیه و مبادلات پستی غرب مازندران اظهارداشت: «به ازای هر ایرانی چهار مرسوله در سال جابجا می شود و این رقم به طور میانگین در کشورهای اروپایی ۲۵۰ مرسوله است بنابراین توسعه فرهنگ عمومی کشور در استفاده از خدمات پستی ضروری است.»

وی کاهش هزینه تمام شده زنجیره تولید در کشور را یکی از اهداف مهم این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: «در حال حاضر سهم  هزینه شبکه های توزیع از قیمت تمام شده محصول در کشور ۱۲ درصد است.»

سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست تصریح کرد: «اکنون هزینه شبکه های توزیع در دنیا ۶ درصد است و این در حالی است که این رقم در ایران حدود ۱۲ درصد است که با افزایش نقش پست، کاهش هزینه تمام شده زنجیره تولید رقم خواهد خورد.»

وی افزود: «سازوکارهای مختلفی در توسعه ارتباطات پست تاثیر گذارند که یکی از آن ها زیرساخت های لجستیک کشور است، در این راستا ارتباط ریلی بهترین شرایط است تا میزان ارزش افزوده در کاهش هزینه های شبکه های توزیع در کشور به سمت بهینه سوق داده شود که نیازمند حذف هزینه های اضافی در توزیع است.»

به گفته احمدی با اشاره به برنامه های تعیین شده قرار است که شاخصه سرانه مرسولات تا پایان دولت سیزدهم به ۱۰ مرسوله برسد.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست  خاطرنشان کرد: «نوع ترافیک مرسولات بر اساس نیاز مردم شکل می گیرد بر این اساس همواره طرح های تحولی در سرویس های پستی در حال انجام است بنابراین توسعه ارتباط فیزیکی نیازمند گسترش فضای عملیاتی در پست است.»

وی به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و شرکت ملی پست را بازوی اجرایی توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: «در چند سال گذشته در شرکت ملی پست شاهد تغییر نوع ارائه خدمات از پاکت و نامه به سمت بسته ها و امانات پستی سوق یافته است که این امر نیازمند توسعه دفاتر پستی به لحاظ فضای فیزیکی و لجستیک متفاوت از گذشته است.»

احمدی با اشاره به راه اندازی مرکز تجزیه مبادلات پستی غرب مازندران در نوشهر آن را زیرساخت توسعه تجارت دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه تجارت الکترونیک از طریق بازارچه های محلی و بخش های دیگر برشمرد و اظهارداشت: «طی دو سال اخیر در پنج نقطه کشور سورتینگ هوشمند(دسته‌بندی و مرتب‌سازی مکانیزه) مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور راه اندازی شده است.»

سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست از ۷۰ درصد پلاک کوبی اماکن کشور خبر داد و بیان کرد: «این میزان به دلیل محدودیت های شهرداری ها در نامگذاری اماکن  شهری به درستی انجام نشده است و هوشمند سازی در کشور به صورت پایلوت در چند نقطه شهری خراسان جنوبی و تهران اجرا شده است.»

گفتنی است در جریان این سفر، سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست از واحدهای ستادی و اجرایی پست مازندران بازدید و با کارکنان دیدار و گفتگو کرد.

برابر آمار در استان مازندران ، تعداد ۵۲۰ واحد پستی فعال است که از این تعداد  ۵۱ واحد دولتی است و بیش از ۷۰۰ نفر در این دفاتر فعالیت دارند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tWF1P1