امروز جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تحول در شرکت ملی پست اتفاقی نیست

 تغییر و تحول اتفاقی و شانسی نیست بلکه به تلاش، اندیشه، برنامه ریزی و مدیریت مدبّرانه بستگی دارد.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات شرکت ملی پست؛ سعید شریف زاده عضو هیئت مدیره به بهانه روز جهانی پست یادداشتی تحت عنوان “تحول در شرکت ملی پست اتفاقی نیست”  نگاشته که در پایگاه خبری ایران اکونومیست و فصلنامه چاپار منتشر شده است. متن این یادداشت به شرح زیر است.

تغییر و تحول اتفاقی و شانسی نیست بلکه به تلاش، اندیشه، برنامه ریزی و مدیریت مدبّرانه بستگی دارد.
می دانیم که انسان ها در محوریت تحولات قرار می گیرند، تحولات از انسان ناشی می شود که کانون اصلی تمامی دگرگونی هاست و نیروی انسانی ابزار اصلی تحول است.  پس بدون تحول در نیروی انسانی سایر برنامه های تحول پایدار و مستمر نخواهد بود. لذا ضروری است ابتدا زمینه های تغییر و تحول فکری در منابع انسانی به صورت یک زیر ساخت مورد بررسی قرارگیرد.
این مهم در شرکت ملی پست که تغییر رویکرد داده است و تحول را تجربه می کند بسیار حایز اهمیت است و باید مورد نظر قرار گیرد. همکاران ما ساعات زیادی از هفته را در سر کار و به سبب نوع شغلشان با مردم و جامعه سپری می کنند. پس در این برهه از زمان باید بدانند با تحول پست چه چیزی در انتظارشان خواهد بود، چطور ارزیابی خواهند شد و موفقیت و شکست، چطور برای آن ها و افرادی که در اطرافشان هستند تاثیرگذار است.
همکاران ما باید در فرآیند تحول درگیر شوند و این مستلزم پاداش های کاملا ملموس مانند، ارتقای شغلی، به رسمیت شناخته شدن و ارتقای وضعیت حقوقی و پرسنلی است تا افراد تشویق و به تحولی که در شبکه پست کشور تجربه می شود خوش آمد بگویند.
لذا برای موفقیت، باید فهم درستی از بخش انسانی مدیریت تحول نیز داشته باشیم. شرکت ملی پست تنها زمانی می تواند از تحول سود ببرد که تحول در سطح تک تک کارمندان اتفاق افتاده باشد. بی تردید مدیرانی که نتوانسته اند برای بخش انسانی تحول برنامه ای داشته باشند، همواره از خود می پرسند چرا بهترین برن امه های آنها ناکام بوده است؟
به هر حال این کارکنان ما هستند که نیروی مولد و محرک برای سرعت بخشی به تغییرات هستند و موفقیت شبکه پستی کشور در گروی همدلی و بهره مندی از تجارب و دانش آنان است.
همانطور که میدانیم که خدمات گسترده ی پست با اعتماد افراد جامعه ارتباطی مستقیم دارد و نقش مهم این سازمان خدمت رسان در عرصه تجارت و ارتباطات انکار ناپذیر است.
شبکه ای پویا و گسترده که با دسترسی به نقاط مختلف در کشور امروز در تلاش است که با افزایش نیازهای مردم در جامعه تلاش کند تا در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی حضوری فعال و پررنگ داشته باشیم . مأموریت هوشمند سازی و طرح تحول شرکت ملی پست بر پایه ارتقای کیفیت خدمات به هموطنان طرح ریزی گردیده و این مهم با ظرفیت های موجود شبکه پست ازجمله نیروی انسانی باتجربه در کنار فضاها و ساختمان های اداری، ناوگان حمل ونقل و همچنین با نیازسنجی در جامعه در حال انجام است.
پس مهم است که نیروی انسانی ما نیروهایی مجرب و با انگیزه باشند که با شناخت تحولات صورت گرفته در شبکه پست کشور از یکسو و همچنین بکارگیری ویژگی های رفتاری و اخلاقی مثبت به عنوان امانتداران جامعه از سوی دیگر بتوانند پست را به جایگاهی ویژه برسانند. همانطور که در شرایط کرونایی این کارکنان پست بودند که ایثارگرانه در کنار مردم ایستادند وخطر را به جان خریدند تا امنیت، ارامش و سلامت مردم را همچون امانات آنها حافظ باشند .
زحمات و تلاش توزیع کنندگان وکارکنان بخشهای مختلف اجرایی پست در سراسر کشور بر کسی پوشیده نیست و یکی از دغدغه های اصلی مدیران ارشد شبکه پست کشور و تصمیم سازان مجموعه، بهبود وضعیت این قشر از کارکنان جامعه است .خدمات پست بسیار گسترده است و در حوزه توزیع به صورت مویرگی که امکانات بسیار زیادی می طلبد،
شرکت ملی پست همه این امکانات را در اختیار دارد. هم اکنون شرکت ملی پست با حدود ۱۶ هزار نیروی انسانی با ۲۹ هزار نقطه تماس و پنج هزار مسیر مبادله پستی و جابجایی روزانه بیش از یک میلیون مرسوله به عنوان سازمانی پویا و کارآمد در حال فعالیت است.
برخورداری شرکت ملی پست از نیروی انسانی مجرب و دلسوز، ناوگان گسترده، امکانات و فضاهای مناسب، زمینه مشارکت و همکاری این شرکت با فعالان حوزه تجارت الکترونیک را تسهیل کرده است.
بانک های اطلاعات مکانی و کدپستی در کنار سایر امکانات و ظرفیت ها باعث شده تا این شرکت خدمت رسان در مدیریت فروش خدمات، بازاریابی، طراحی خدمات جدید، مدیریت منابع کلیدی، مدیریت فضاهای موجود، ارتباط موثر با مشتری و حفظ آنها تحولات بزرگی را در دستور کار خود قرار دهد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/QImJao