امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

افشای جزئیات جدید از دخالت مستقیم ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد رییس جمهور پیشین آمریکا خود می دانسته ادعای تقلب در انتخابات درست نیست.

به گزارش فراسو، بررسی‌های جدید اسناد و مدارک و نیز ایمیل‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا نشان می‌دهد وی علی رغم اینکه خود می‌دانست اعداد و ارقام اعلام شده در تعداد رای دهندگان و نیز تعداد رای‌های تقلبی صحیح نیست، اما اصرار داشت که اعلام کند این اعداد درست هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیوید کارتر، قاضی منطقه‌ای آمریکا در ادامه بررسی‌های خود از حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به معاونان خود دستور داده تا ایمیل‌ها و اسناد بیشتری را در مورد دخالت مستقیم دونالد ترامپ در روند انتخابات بررسی کنند.

کارتر اعلام کرد ترامپ در زمان آشوب‌های انتخاباتی و نیز در زمان اعلام نهایی نتایج شمارش آراء تاییدیه‌ای را به امضا رسانده بود که در آن گفته بود باور دارد اعداد و ارقام اعلامی صحیح است؛ اما در همین حال وی اصرار داشت که اعداد اعلام شده از سوی دفتر خودش صحیح تر است.

وی در ادامه تاکید کرد: بررسی ایمیل‌ها نشان می‌دهد که ترامپ خود می‌دانست اعداد مربوط به نقلب در انتخابات که توسط همکاران وی اعلام می‌شوند صحیح نیست، اما همچنان به اعلام این ارقام در میان مردم و در دادگاه اصرار داشت.

کارتر پیشتر در حکمی اعلام کرده بود دونالد ترامپ به دلیل تحت فشار قرار دادن معاون و برخی دستیاران خود برای همراهی وی در آشوب‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ مرتکب جرم شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6LfRdH