امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۸۰ تُن کالای قاچاق در گمرک شهید باهنر بندرعباس کشف و ضبط شد

سرپرست اداره کل گمرک شهید باهنر از کشف و ضبط ۸۰ تُن کالای قاچاق از مجموع ۹۶ تُن کالای اظهار شده به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در اینت گمرک خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک شهید باهنر، ” فریبرز گرگی” افزود: با اتخاذ تسهیلات و خدمات شبانه روزی در خروج کالاهای رویه صادرات و انجام تشریفات گمرکی در راستای جلوگیری از خسارت کالاهای سریع الفساد به ویژه میوه و تره بار، متاسفانه افرادی سودجو با فرصت طلبی طی دو فقره اظهارنامه صادراتی در مجموع ۹۶ تُن کالاهای شامل خربزه، خیار سبز، آلو سیاه و سیب در سیستم جامع گمرکی اظهار کرده‌اند.
وی ادامه داد: در اجرای دقیق کنترل های گمرکی و با هوشیاری کارکنان گمرک شهبد باهنر از مجموع ۹۶ تن کالای اظهار شده مقدار ۸۰ تن کالا به ظن قاچاق کشف و ضبط گردید.
سرپرست اداره کل گمرک شهید باهنر بیان کرد: از این مقدار حدود ۵۷ تن کیوی( ممنوع فصلی)تحت عنوان سیب درختی اظهار گردیده که چنانچه افراد سود جو موفق به اجرای نیت متقلبانه می شدند، می توانستند از محل صادارت سیب درختی در مقابل  واردات کالای موز ترخیص کنند.
به گفته گرگی، همچنین ۲۳ تن گوجه فرنگی زراعی از نوع عوارضی هر کیلوگرم ۶۰هزار ریال بوده که به صورت جاسازی شده در زیر کالای اظهار شده و با نام کالای دیگر بود کشف شد.
وی همچنین ارزش محموله کشف شده را به میزان ۴۳ هزار و ۴۱۰ دلار و برابر با ۱۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۷۰۰هزار ریال اعلام کرد.
سرپرست اداره کل گمرک شهید باهنر خاطرنشان کرد: دستور لازم برای تشکیل پرونده قاچاق و سیر مراحل رسیدگی در مرجع قضایی صادر شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/db7xbo