امروز پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پس از زیارت، عراق را ترک کنید

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه زائرانی که زیارتشان را انجام داده‌اند، هر چه زودتر عراق را تخلیه کنند تا فضایی ایجاد شود که همه زائران بتوانند از امکان زیارت استفاده کنند، گفت: ناوگان‌های وزارت راه در برگشت در مرزها در حال آماده شدن هستند تا درصورتی که اعلام شد، بتوانیم زائران را از شهرهای مختلف انتقال دهیم.

به گزارش فراسو، حسین مذنب، با اشاره به محدودیت‌های موجود در کشور عراق که حرکت زائران اربعین را کند کرده، گفت: مشکل اصلی در حال حاضر در عراق است، از جهت کمبود ناوگان حمل‌ونقل از مرز به نقاط زیارتی و همچنین به دلیل پیک جمعیتی که این چند روزه اتفاق افتاده در شهرهای مختلف، در خصوص پذیرایی و اقامتگاه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه محدودیت‌های مرزی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت: ما زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین هستیم و منتظر تصمیمات ستاد می‌مانیم. ناوگان اتوبوسی سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی این آمادگی را دارد که در صورت موافقت و تایید، از شهرهای مختلف به نقاط مرزی منتقل شوند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: ستاد اربعین اعلام کرد زائرانی که در حال حاضر عراق هستند و زیارتشان را انجام داده‌اند، هر چه زودتر این مکان را تخلیه کنند تا فضایی ایجاد شود که همه زائران بتوانند از امکان زیارت استفاده کنند؛ مسئولان وزارت راه نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، ناوگان‌های ما در برگشت در مرزها در حال آماده شدن هستند تا درصورتی که اعلام شد، بتوانیم زائران را از شهرهای مختلف انتقال دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/NOKeOV