امروز پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت نفت کاهش یافت

با کاهش احتمالی تولید اوپک پلاس و مشکلات تورمی بیشتر، قیمت نفت کاهش یافت.
به گزارش فراسو، روز سه‌شنبه پس از ثبت بالاترین رشد خود در بیش از یک ماه در روز قبل، قیمت نفت کاهش یافت، نگرانی‌های تورم جهانی، کاهش احتمالی تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داده است. بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۴.۱ درصدی روز دوشنبه، ۳۹ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴.۷۰ دلار در هر بشکه در ساعت ۳:۴۲ صبح به وقت تهران رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۹۶.۷۹ دلار در هر بشکه رسید که در پی افزایش ۴.۲ درصد قبلی بود.   تورم در بسیاری از بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان دو رقمی است، سطحی که نزدیک به نیم قرن گذشته دیده نشده و سرمایه گذاران نگران این هستند که افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی ایالات متحده و اروپا را به دنبال داشته باشد.

روز دوشنبه رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) گفت که تولید نفت روسیه در پی جنگ اوکراین بیش از انتظارات است و گفت که با شروع تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین، حفظ تولید سخت‌تر خواهد شد. رئیس آژانس گفت که کشور‌های عضو آژانس بین‌المللی انرژی می‌توانند در صورت لزوم در صورت انقضای طرح فعلی، نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت آزاد کنند.

هفته گذشته عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک، احتمال کاهش تولید را مطرح کرد، که به گفته منابع می‌تواند همزمان با افزایش عرضه نفت ایران در صورت دستیابی ایران به توافق هسته‌ای با غرب باشد. اوپک پلاس، متشکل از اوپک، روسیه و متحدان، به منظور سیاست گذاری در ۵ سپتامبر گرد هم جمع می‌شوند.

موسسه نفت آمریکا، قرار است اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام ایالات متحده را در اواخر امروز منتشر کند. اداره اطلاعات انرژی، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، آمار خود را صبح روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که احتمالاً ذخایر نفت خام ایالات متحده ۶۰۰ هزار بشکه کاهش یافته و ذخایر تقطیری و بنزین نیز کاهش یافته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/HlTYo2