امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روند کاهشی بازگشت زوار از مرز خسروی/ ورود ۲۰ هزار زائر در روز گذشته

با پایان یافتن اربعین حسینی آخرین گروه‌های زوار در حال بازگشت از مرزهای کشور هستند. روند بازگشت زوار از مرزها کاهشی شده و دستگاه‌ها و مسئولان تمام تلاششان را برای بازگشت بی‌مخاطره عاشقان اباعبدالله انجام می‌دهند. آنچه می‌خوانید آخرین اخبار مربوط به ورود زائران به کشور است.

به گزارش فراسو، با پایان یافتن اربعین حسینی آخرین گروه‌های زوار در حال بازگشت از مرزهای کشور هستند. روند بازگشت زوار از مرزها کاهشی شده و دستگاه‌ها و مسئولان تمام تلاششان را برای بازگشت بی‌مخاطره عاشقان اباعبدالله انجام می‌دهند. آنچه می‌خوانید آخرین اخبار مربوط به ورود زائران به کشور است.

روند کاهشی بازگشت زوار از مرز خسروی/ ورود ۲۰ هزار زائر در روز گذشته

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه آخرین گروه‌ها از زوار نیز در حال برگشت به کشور از مرز خسروی هستند و روز گذشته(۲۷ شهریور) شاهد ورود بیش از ۲۰ هزار زائر از این مرز بودیم.

فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند کاهشی ورود زوار از مرز خسروی نسبت به روزهای گذشته، افزود: روز گذشته(یکشنبه) حدود ۲۰ هزار و ۳۰۰ زائر از این مرز وارد کرمانشاه شدند.

وی ادامه داد: روند خروج زوار از مرز خسروی نیز بسیار کم شده، بگونه‌ای که روز گذشته تنها ۱۷۲ نفر از این مرز عازم عتبات عالیات شدند.

وی مجموع افرادی که از زمان بازگشایی مرز خسروی(۲۳ مرداد) تاکنون از این مرز خارج شده اند را بیش از ۲۷۰ هزار نفر و آمار افرادی که تاکنون از مرز خسروی وارد کشور شده اند را نیز بیش از ۱۷۱ هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون در مسیر رفت دیگر تردد چندانی نداریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه ناوگان برای برگرداندن زوار متمرکز هستند و تا ورود آخرین گروه‌ها همچنان در آماده باش هستیم.

کرمی همچنین از ثبت بیش از ۷۰۸ هزار تردد خودرو در محورهای استان در روز گذشته خبر داد و یادآور شد: ۶۴ هزار تردد ورودی و ۶۵ هزار تردد خروجی به استان نیز در روز گذشته ثبت شده است.

افزایش سه برابری قطارهای اربعین/ آخرین وضعیت راه‌آهن شلمچه_ بصره

خوزستان مدیر عامل راه آهن کشور از افزایش سه برابری قطارهای اربعین خبر داد.

سید میعاد صالحی در حاشیه بازدید از خط راه آهن شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام اربعین ١۴٠١ و سال نخست فعالیت دولت سیزدهم توفیق شد که در حوزه حمل و نقل ریلی خدمت رسانی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ایام اربعین نسبت به تابستان برای مسیر تهران به اهواز، خرمشهر و کرمانشاه تعداد قطارها را دو برابر کردیم و افزون بر آن طی ۱۰ روز گذشته قطارهای تهران به خرمشهر را با توجه به حجم زائران سه برابر کردیم.

صالحی با اشاره به استقرار ریل باس در مسیر پایانه خرمشهر در ترمینال شلمچه بیان کرد: یک ریل باس از مرز شلمچه در حال خدمت رسانی رایگان به زائران ‌حسینی است.

وی افزود: تعداد قطارها در ایام اربعین بیش از سه برابر شده و این حجم بی نظیر بوده است.

مدیر عامل راه آهن کشور ادامه داد: با توجه به پیک بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه بازدید داشتیم تا در صورت نیاز افزون بر قطارهای فوق العاده سه برابری یک قطار دیگر را نیز در مرز مستقر کنیم.

صالحی گفت: هر ریل باس حدود ۶٠٠ مسافر را جای می‌دهد و پیش بینی می شود که از پایانه شلمچه تا خرمشهر  ١٠٠ تا ١٣٠ هزار مسافر در این ایام جابه جا شده اند؛ حوزه حمل و نقل ریلی تلاش داشته تا در این ایام خدمات ارزنده ای را به زائران‌ حسینی ارائه دهد.

وی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن شلمچه_ بصره خاطرنشان کرد: از دی ماه تفاهم نامه ای در این زمینه به امضا رسید؛ همچنین موانعی در مسیر قرار داشت که سعی داریم آن ها را برطرف کنیم. همچنین در حال مطالعات عمرانی برای احداث خط هستیم.

تداوم خدمات‌رسانی به زائران در راه برگشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ادامه خدمات‌رسانی به زائران در راه برگشت از کربلای معلی خبر داد و گفت: «مردم کردستان در ایام اربعین حسینی بار دیگر فرهنگ و سنت مهمان‌نوازی خود را به‌ دنیا ثابت کردند.»

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگاران دراین‌باره اظهار کرد: با توجه به اینکه برای اولین‌بار است تردد زائران از مرز بین‌المللی باشماق مریوان انجام می‌شود، لذا تمهیدات، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای پذیرایی و خدمات‌دهی به زائران حسینی در نظر گرفته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: یکی از این اقدامات، بازدید و آماده‌سازی تمام اماکن اقامتی اعم از هتل‌ها، خانه‌مسافرها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و… است که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند.

وی عنوان کرد: ۱۶ مدرسه، دو سالن ورزشی، زائرسرای سپاه و حسینیه نیز با همکاری اعضای ستاد اربعین و با ظرفیت دوهزار نفر به‌صورت رایگان برای اسکان و اقامت زائران گرامی آماده‌سازی شد.

گویلیان یادآور شد: در این ایام نظارت و بازرسی از تأسیسات گردشگری استان هم توسط اکیپ نظارتی متشکل از کارشناسان این اداره‌کل و ادارات صمت، نظارت بر اماکن عمومی، علوم‌ پزشکی، تعزیرات و مرکز بهداشت انجام شد و همچنان با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، بیان کرد: برپایی پنج ایستگاه اطلاع‌رسانی و اسکان با حضور بیش از ۳۰ نفر از کارکنان و فعالان حوزه گردشگری استان در مبادی ورودی شهرستان‌های مریوان و سنندج، چاپ و توزیع  ۲۰هزار برگ بروشور وکاتالوگ، برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی، نصب تابلوهای راهنما، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات دیگری است که در این ایام با همکاری ادارات عضو ستاد اربعین و با پشتیبانی استاندار کردستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه موج برگشت زائران از کربلای معلی همچنان ادامه دارد، یادآور شد: مردم و مسئولان استان کردستان همواره با تمام توان و امکانات برای میزبانی، اسکان، خدمات‌دهی و جلب رضایت مسافران و زائران اربعین حسینی آماده هستند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/zt2QfR