امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در مورد مزایای عرضه املاک شهرداری در بورس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فراسو، محمد حسن  زاده ، در مورد عرضه املاک شهرداری در بورس کالا اظهار کرد: براساس بودجه مصوب، شهرداری تهران باید درصدی از درآمدهای خود را که حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان که در بودجه امسال تعیین شده با فروش املاک به دست بیاورد و سهم سازمان املاک در بودجه به این مقدار تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان این که ما در فروش املاک تاکنون از ابزار تهاتر با طلبکاران و مزایده استفاده می کردیم، گفت: حالا از ابزار جدیدی به نام بورس در فروش املاک مان استفاده می کنیم چرا که حضورمان در بورس باعث افزایش شفافیت و کشف قیمت واقعی ملک شده و همچنین در برنامه چهارم، شهرداری مکلف شده بود که به بورس وارد شود؛ اما تا این دوره از مدیریت شهری کسی به این مساله توجه نکرد و حالا ما با استفاده از بورس به عنوان یکی از روش های فروش، در نظر داریم تا بخشی از تعهدات غیرنقد خود را از این طریق کسب کنیم.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اشاره به مزیت های بورس ادامه داد: شفافیت در بورس بسیار بالاست و نوع عملکرد بورس کالا در املاک می تواند قابل رصد برای همه مردم باشد و این در حالی است که کشف قیمت در بورس زیاد است چرا که روش فروش اینگونه است که بین هفت تا ۱۴ روز ملک بر روی تابلو می ماند و در ۱۰ دقیقه پایانی رقابت، حراج به روز بعد موکول شده و روز بعد نیز با آخرین قیمت روز قبل حراج شروع می شود که کشف قیمت خوبی در این خصوص انجام می شود.

حسن زاده با بیان این که در روش مزایده اگر مزایده به هر دلیلی به سرانجام نرسد باید چند ماه صبر کنیم تا فرآیندها طی شود، گفت: اما در بورس کالا هفت تا ۱۴ روز ملک قابلیت عرضه دارد.

وی با بیان این که به دلیل شفافیت بالا در بورس، ما باید املاکی را عرضه کنیم که اصطلاحا شسته و رفته است، تصریح کرد: جالب است که بدانید که ۲۵ سال قبل در یک مزایده شهرداری تهران ملکی را واگذار کرده اما به دلیل عدم دقت در واگذاری هنوز سند به مالک منتقل نشده است اما در بورس کالا حداکثر ظرف سه ماه باید سند به نام خریدار شود و مشکلات این چنینی حل می شود.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان این که برای اولین بار طلبکاران و پیمانکاران شهرداری می توانند به اندازه طلب قطعی ثبت شده در سامانه فاینانس در بورس کالا شرکت کنند و ملک بگیرند، اظهار کرد: شهرداری تهران با ورود به بورس کالا علاوه بر ارتقاء شفافیت به صیانت از اموال شهر و شهروندان نیز کمک می کند چرا که مشخصات ملک و قیمت نهایی بر روی تابلو ثبت می شود و همه می توانند ملک به ملک شرایط را رصد کنند.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با تاکید بر این که آغاز ورود املاک شهرداری به بورس کالا با دو خانه سازمانی شروع شده، ادامه داد: سیاست حذف خانه های سازمانی را داریم و در نظر داریم املاکی که در هر قالبی وجود دارد را در بورس کالا عرضه کنیم.

حسن زاده با بیان این که ما قرار نیست به املاک شهر حراج بزنیم بلکه در سقف درآمدی بودجه که از سوی شورای شهر مشخص شده و امسال ۶۰۰۰ میلیارد تومان است، اقدام می کنیم، در پاسخ به این سوال که امکان دارد که این پول صرف حقوق و دستمزد شود؟، گفت: اینگونه نیست چرا که مبلغ واریزی، کد و نحوه هزینه کرد این مبالغ در خزانه مشخص و قابل پیگیری است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yq1GVg