امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تراز عملیاتی ” کوثر” با ۴۱ درصد رشد به ۱.۶ هزار میلیارد تومان رسید

بیمه کوثر در پنج ماه نخست سال جاری تراز مثبت یک هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش  فراسو به نقل از پایشگر ، بر اساس تازه‌ترین گزارش از فعالیت ماهیانه بیمه کوثر منتهی به پایان مردادماه سال جاری، این شرکت در دومین ماه تابستان ۳۷۷ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرد و همچنین ۲۰۹ میلیارد تومان از خسارت بیمه‌گذاران را جبران کرد.
بیمه کوثر در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه توانست سه هزار و ۳۶ میلیارد تومان حق بیمه تولید کند و در مقابل یک هزار ۴۴۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت یک هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان بود.
حق بیمه تولید ۴۶ درصد، خسارت پرداختی ۵۲ درصد و تزار عملیاتی ۴۱ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است. این شرکت در دوره مشابه سال گذشته دو هزار و ۷۸ میلیارد تومان حق بیمه تولید و ۹۵۱ میلیارد تومان هم خسارت پرداخت کرده بود که حاصل آن ثبت تراز مثبت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان بود.


پرتفوی حق بیمه تولیدی بیمه کوثر شامل چهار رشته اصلی درمان با ۲۷ درصد سهم، ثالث ۲۵ درصد ، بیمه‌های زندگی ۱۶ درصد و آتش‌سوزی با ۷ درصد، بیشترین سهم را داشته‌اند سهم این رشته‌ها در سال گذشته ۲۸ درصد ثالث، ۲۰ درصد درمان،۱۶ درصد بیمه‌های زندگی و ۹ درصد آتش‌سوزی بوده است.

در بخش خسارت در این دوره درمان ۴۱ درصد، ثالث ۲۱ درصد، بیمه‌های زندگی ۱۴ درصد و بدنه خودرو ۶ درصد سهم داشتند و سهم این رشته‌ها در سال گذشته درمان ۴۰ درصد، ثالث ۲۰ درصد، زندگی ۱۳ درصد و مسئولیت ۹ درصد سهم داشته بودند.
بیمه کوثر در این دوره از نظر کمی رشد مناسبی داشته است و از نظر کیفی هم توانسته سهم بیمه‌های زندگی را حفظ کند اما سهم دو رشته پر ریسک درمان و ثالث در مجموع ۴ درصد افزایش داشته است و در کل عملکرد مطلوب داشته است، به‌طوری که تراز عملیاتی این شرکت که به ‌نوعی سود ناخالص محسوب می‌شود ۴۱ درصد رشد داشته و به رقم قابل‌ ملاحظه یک هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/w5ya5Q