امروز سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بهره‌برداری از ۴۳ پروژه زیربنایی بندری و دریایی به‌ مناسبت هفته دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پروژه توسعه‌ای و زیربنایی در این سازمان در دست اجراست، اعلام کرد: ۴۳ پروژه عمرانی، تجهیزاتی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بیش از ۱۶۲۴ میلیارد ریال در هفته دولت در بنادر شمال‌ و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فراسو،   علی‌اکبر صفایی با تاکید بر اینکه اجرای راهبرد توسعه دریامحور در کشور باید از سطح شعار خارج شود، گفت: طی یک سال گذشته از شروع به کار دولت سیزدهم، توجه جدی به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه در شمال و جنوب، ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در حمل‌ونقل دریایی، تشکیل هیات اندیشه‌ورز و تدوین برنامه حوزه دریا با مشارکت نخبگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل دریایی، در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر، ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در بخش‌های لجستیک، حمل‌ونقل دریایی و بندری، توجه جدی به مباحث ایمنی، حفظ محیط‌زیست دریایی وتامین امنیت دریانوردی با همکاری ارتش و سپاه، ظرفیت سازی‌های جدید در سواحل و بنادر، حمایت از بخش‌ خصوصی و استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و بومی‌سازی ساخت و ساز در صنایع دریایی کشور وتوسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را از دیگر رویکردهای جدی سازمان بنادر در دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گفته صفایی، ارتقای تجهیزات فنی و خدمات دریایی و بندری، ایجاد زیرساخت برای توسعه فعالیت‌های دریایی و بندری در سواحل مکران و تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌تمام، از دیگر اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در یک سال گذشته بوده است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: با هدف ظرفیت‌سازی‌های جدید در حوزه دریا و برای رونق و ایجاد اشتغال و خدمت بیشتر، ۴۳ پروژه بندری و دریایی با استفاده از منابع دولتی و با مشارکت بخش‌ خصوصی با اعتباری بیش از ۱۶۲۴ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، صفایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه مهم اقتصادی و توسعه‌ای در بنادر امام خمینی ره، شهید رجایی، بوشهر، امیرآباد، سیریک، جاسک ریگ و دیر، با اعتباری بیش از ۳۵۰۰ میلیون ریال، در هفته دولت امسال خبر داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/2Q1w1l