امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ۳۵ درصدی تولید اقتصادی با استخدام زنان

 بسیاری از زنان در سراسر جهان از قرار گرفتن در نیروی کار محروم هستند. استخدام بیشتر زنان در کشورهایی که نابرابری جنسیتی بیشتری دارند می‌تواند تولید اقتصادی را به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش دهد.

به گزارش فراسو به نقل از ویفروم، بسیاری از زنان از فرصت‌های اقتصادی محروم هستند که نه تنها ناعادلانه است بلکه به رشد و انعطاف‌پذیری همه آسیب می‌زند.

ما می‌دانیم در کشورهایی با مشارکت نیروی کار زنان، تولید اقتصادی به‌طور متوسط ۳۵ درصد افزایش داشته است با این حال، پیشرفت به کندی صورت می‌گیرد و شوک‌هایی مانند بلایای بهداشتی و آب‌وهوایی، ناآرامی‌های اجتماعی و جنگ همچنان با تأثیر مستقیم بر زندگی و معیشت زنان یا دور نگه‌داشتن آنان از تحصیل و کار، نابرابری جنسیتی را بدتر می‌کنند.

سیاست‌های اقتصادی و مالی مناسب می‌تواند به تغییر این پیامدهای منفی، بهبود اقتصاد و ایجاد انعطاف‌پذیری در برابر شوک‌های آتی کمک کند.

منافع حاصل از فراهم‌ کردن دسترسی برابر زنان به غذا، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش به ویژه در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه بسیار زیاد است.

اصلاحات در مالیات، هزینه‌های عمومی، زیرساخت‌ها و مقررات مالی همچنین بازار کار می‌تواند کمک‌کننده باشد.  ارائه دسترسی به مراقبت از کودکان، زنان بیشتری را وارد بازار کار می‌کند و می‌تواند به‌طور مستقیم شغل ایجاد کند.

در نروژ، گسترش مراقبت‌های جهانی از کودکان، احتمال اشتغال مادران را تا ۳۲ درصد افزایش داد.

در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه، دسترسی به تلفن‌های همراه و اینترنت درها را به روی فرصت‌های اقتصادی باز می‌کند.

بانک جهانی دریافت از ۱۹۰ کشور مورد بررسی، زنان تنها در ۱۲ کشور دارای موقعیت قانونی برابر با مردان هستند.

طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تبعیض جنسیتی در نهادهای اجتماعی ۶ تریلیون دلار برای اقتصاد جهان هزینه دارد اما در سال‌های اخیر، کشورها با اقدامات اجتماعی و قانونی از جمله مهار ازدواج زیر سن قانونی، جرم‌انگاری خشونت خانگی و افزایش تعداد منتخبان زن، این هزینه‌ها را کاهش داده‌اند.

افزایش حضور زنان در مناصب رهبری نیز حیاتی است. تحلیل صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که حضور بیشتر زنان در مؤسسات مالی و سیاست‌گذاری مالی با انعطاف‌پذیری مالی بیشتر و افزایش تعداد زنان در نقش‌های رهبری به ترتیب با عملکرد و سودآوری بهتر همراه است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/u8ttJK