امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش جدید کارخانه‌های آسیایی

کارخانه‌های آسیایی در ماه جولای به دلیل محدودیت‌های سخت‌گیرانه چین برای کووید و تقاضای جهانی کاهش تولید، برای رشد تلاش کردند، اگرچه نشانه‌های اولیه تورم داغ ممکن است در حال اوج‌گیری باشد اما خوش‌بینی را برای شرکت‌های تحت فشار قیمت‌ها ایجاد کرد.

به گزارش فراسو، مجموعه‌ای از شاخص‌های مدیران خرید برای ماه جولای که امروز دوشنبه منتشر شد، کاهش سفارش‌های جدید در نیروگاه‌های تولیدی منطقه، به‌ویژه غول‌های فناوری در شمال شرق آسیا را نشان داد.

فعالیت کارخانه‌های کره‌جنوبی برای اولین بار در حدود دو سال گذشته کاهش یافت، در حالی که ژاپن در بحبوحه اختلالات مداوم زنجیره تامین، کمترین رشد را در فعالیت ۱۰ ماه گذشته مشاهده کرد.

شاخص مدیران خرید تولیدی چین نشان داد، علی‌رغم کاهش محدودیت‌های سختگیرانه داخلی کووید-۱۹ که دومین اقتصاد بزرگ جهان را در سه ماهه دوم تحت فشار قرار داد، رشد فعالیت در چین نیز کند شد. شاخص مدیران خرید تولیدی نشان داد که فعالیت به‌طور غیرمنتظره‌ای در جولای و در بحبوحه شیوع سویه جدید کووید کاهش یافته است.

شاخص‌های مدیران خرید برای بزرگ‌ترین اقتصادهای تولیدی آسیا، مبارزه کارخانه‌ها در آن کشورها را در مقابله با فشارهای دوگانه قیمت‌های بالادستی و تضعیف تقاضا، به‌ویژه از سوی چین، برجسته کرد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش قیمت‌های جهانی کالاها در بحبوحه اختلالات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری و جنگ اوکراین به سناریویی کابوس‌آور برای کسب‌وکارها و سیاست‌گذاران در سراسر جهان تبدیل شده است زیرا بانک‌های مرکزی برای تشدید سیاست‌های پولی و شرکت‌ها کاهش هزینه‌ها را در نظر می‌گیرند.

داده‌های تجاری جداگانه امروز دوشنبه نشان داد که صادرات کره جنوبی در ماه جولای با سرعت سالانه سریع‌تری رشد کرد زیرا تقاضای قوی از سوی ایالات‌متحده فروش ضعیف به چین را جبران کرد. شرایط در بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی نیز خوش‌بین بود و شاخص مدیران خرید به افزایش رشد فعالیت در اندونزی، مالزی و تایلند و جایی اشاره می‌کند که رشد سفارش‌های جدید کاهش یافت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/MewFb0