امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیشرفت ۴۴ درصدی شبکه ملی اطلاعات محقق شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون با توجه به شاخص‌های مصوب از سوی مرکز ملی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات به پیشرفت ۴۴ درصدی رسیده و امیدواریم تا پایان سال میزان پیشرفت را به ۶۵ درصد برسانیم.

به گزارش فراسو، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات مبانی روشن، طرح مصوب شاخص مشخص دارد و ما اکنون تمام دستگاه‌های وزارت ارتباطات را بسیج کرده‌ایم که تا استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات محقق شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات چیزی  جز یک شبکه پر سرعت، امن و با کیفیت نیست که خدمات بومی و با کیفیت روی آن عرضه می‌شود تا زندگی مردم و کسب و کارها را تسهیل کند.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات یک کار ایجابی است و روند پیشرفت آن به خوبی پیش می‌رود. در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی گزارش پیشرفت کار را به روسای قوه و شورای عالی فضای مجازی ارائه دادیم و بر اساس شاخص‌هایی که مشخص شده است تا کنون پیشرفت ۴۴ درصدی داشتیم و تا پایان سال امیدواریم این میزان را به ۶۵درصد افزایش دهیم.

زارع‌پور گفت: امروز فناوری اطلاعات به زیرساخت زندگی مردم تبدیل شده و در تمام جوانب زندگی مردم نفوذ پیدا کرده است. در مرحله‌ای هستیم که زیست اصلی مردم در خدماتی است که در بستر فناوری اطلاعات به مردم ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: تضمین امنیت فعالیت‌های مردم در این فضا از جمله مهم‌ترین مسائلی است که ما باید به آن بپردازیم و زمینه‌های بروز جرم در این فضا را از بین ببریم و با استفاده از ابزارهای فنی و زیرساخت‌های حقوقی کاری کنیم که حریم خصوصی مردم حفظ شود. اکنون امنیت به الزامی برای فضای مجازی تبدیل شده است. امروز شاهد تعداد زیادی از تجهیزات بومی ساخته شده در حوزه امنیت بودیم و باید تلاش کنیم که کیفیت آن‌ها هر روز ارتقا پیدا کرده و برای ارائه محصولات به کشورهای دیگر بازارسازی کنیم./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LSrHz0