امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

موضوع تسهیل ورود گردشگران عراقی به کشور بررسی شد

اقدام جهت تسهیل ورود گردشگران عراقی به ایران در میز تخصصی گردشگری ایران و عراق در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بررسی و مصوبات اجرایی مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، میز تخصصی گردشگری ایران و عراق با هدف بررسی مسائل و رفع موانع و محدودیت‌های موجود در راستای توسعه مناسبات گردشگری و افزایش گردشگران ورودی عراق به جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه – ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ – با مدیریت دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در محل معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست که با مشارکت نهادهای فرابخشی و تاثیرگذار در روابط دو کشور از جمله وزارت امورخارجه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل، سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین نمایندگان معاونت گردشگری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، موانع و مشکلات در بحث ورود گردشگران عراقی به کشورمان احصا و مورد بررسی قرار گرفت. موضوعاتی از جمله تسهیل حمل‌ونقل گردشگران عراقی با ایجاد خطوط مسافرتی زمینی منظم و نیز شکل‌گیری خطوط حمل‌ونقل دریایی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بوده است.

نمایندگان و مدعوین نشست فوق مسائل و مشکلات مربوطه را مطرح کردند و مقرر شد این نشست با سایر نهادها و بخش‌های مرتبط با حمل‌ونقل و ترانزیت گردشگران عراقی به کشور در آینده‌ای نزدیک مجددا برگزار شود. لازم به ذکر است کشور عراق یکی از کشورهای مهم هدف جمهوری اسلامی ایران جهت برقراری روابط و توسعه گردشگری به شمار می‌آید و با توجه به اینکه گردشگران ورودی از این کشور با علایق متنوع سلامت، زیارت و تفریح به ایران سفر می‌کنند از این رو مخاطبان مهمی در اقتصاد حوزه گردشگری به شمار می‌آیند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/F8QMxS