امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رشد دو برابری تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در مقایسه با سال گذشته

مهدی رضایی سرپرست بانک کشاورزی که همزمان با سی امین سفر هیأت دولت به استان همدان سفر کرده بود، ضمن حضور در آیین افتتاح و بهره برداری طرح های کشاورزی این استان، بر آمادگی و مساعدت این بانک بر حمایت از بخش کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، رضایی روز پنجشنبه ششم مردادماه و در جریان این سفر از پرداخت ۲۹۲هزار فقره تسهیلات به مبلغ حدود۵۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات این بانک طی چهار ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: ۲ برابر رشد داشته است.

وی در تشریح عملکرد بانک کشاورزی اجرای در طرح مردمی سازی یارانه ها گفت: با توجه به حذف ارز ترجیحی و دستور دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات یارانه ای، بالغ بر ۸۲ هزار فقره تسهیلات به مبلغ افزون بر۸۴ هزار میلیارد ریال با نرخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۵درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

رضایی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح بالغ بر۳۰هزار فقره دامدار کارت تا سقف ۲میلیارد ریال صادر شده و برای تأمین نهاده های مورد نیاز در اختیار تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور قرار گرفته است.

وی با اشاره به عاملیت خرید تضمینی گندم توسط بانک کشاورزی از پرداخت مطالبات گندم کاران در کوتاه ترین زمان ممکن خبرداد و افزود: این بانک با پرداخت ۱۵۰هزارمیلیارد ریال از مطالبات گندمکاران به تکلیف خود عمل کرده است.

سرپرست بانک کشاورزی در ارتباط با مساعدت به کشاورزان در حوزه وصول مطالبات گفت: سال گذشته با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مبلغ۲۰هزار میلیارد ریال برای استمهال بدهی کشاورزان در قالب بند خ ماده۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اختصاص یافت و در سال جاری نیز به همین میزان برای مساعدت با کشاورزان در نظر گرفته شده است.

همچنین در جریان این سفر با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و مهدی رضایی سرپرست بانک کشاورزی، طرح فراز در سطح ۵۰ هکتار از باغات انگور ملایر افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

رضایی با حضور در منطقه کوسج جوکار، ضمن بازدید از محل احداث گاوداری شستا که با ظرفیت ۶۰۰۰ راس گاو شیری در استان همدان احداث خواهد شد، بر مساعدت بانک کشاورزی برای اجرای  این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرح های دامپروری غرب کشور تاکید کرد.

در ادامه این سفر، بهره‌برداری از طرح توسعه یک واحد تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان در استان همدان نیز آغاز شد. مهدی رضایی سرپرست بانک کشاورزی نیز که به همراه وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مقامات استانی در آیین بهره برداری از این واحد تولیدی حضور داشت، با مدیرعامل شرکت دانه های غرب نهاوند که از تولید کنندگان نمونه این استان است، دیدار و گفت‌ وگو کرد و راهکارهای پرداخت تسهیلات به این واحد تولیدی بررسی شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/X7Xupa