امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دولت برای احیاء جهادسازندگی جدی است

معاون اول رییس جمهور در جلسه ای با اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی بر عزم و اراده جدی دولت برای احیاء این جریان مردمی در کشور تاکید کرد.

به گزارش فراسو، محمد مخبر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای پشتیبانی از فعالیت های جهادی گفت: رویکرد جدی دولت سیزدهم توسعه و محرومیت زدایی با اتکاء به توان و ظرفیت مردم است و جهاد سازندگی باید به جریانی امید آفرین و نمادی برای کارآمدی نظام تبدیل شود.

وی افزود: در این زمینه برنامه دولت صرفا رفع مشکلات مردم در کوتاه مدت نیست بلکه می خواهد همه خلاقیت ها و ظرفیت های مردمی را برای ساخت آینده کشور به کار بگیرد.
مخبر با تاکید بر اینکه دولت امکانات، منابع و ابزار لازم را برای فعالیت جهاد سازندگی فراهم خواهد کرد، گفت: خوشبختانه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز در این مسیر پای کار هستند و جهاد سازندگی باید با اتکاء به پشتوانه های دولتی و مردمی، خلاء های کشور را شناسایی و ماموریت های بزرگی را به سرانجام برساند.
معاون اول رییس جمهور از انحلال جهاد سازندگی به عنوان یک اشتباه نام برد و افزود: جهادسازندگی اگرچه بصورت شکلی در گذشته از بین رفت اما محتوا و روح حاکم بر این جریان همچنان در کشور زنده است؛ چرا که خاصیت فرهنگ و روحیه جهادی این است که با وجود مخالفت ها و سنگ اندازی ها، متوقف نمی شود.
مخبر از اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی خواست چارچوب، اهداف و ساختار دقیقی برای احیای جهاد سازندگی تدوین و با جدیت آن را پایه گذاری و پیگیری کنند.
در این جلسه سید امیر حسین مدنی دبیر شورایعالی جهادسازندگی نیز با بیان اینکه تلاش اصلی این مجموعه، حرکت در مسیر تولید، اشتغال، رفع آسیب های اجتماعی، محرومیت زدایی و گفتمان سازی است، گفت: جهاد سازندگی به پشتوانه توان و ظرفیت مردمی تلاش خواهد کرد منویات مقام معظم رهبری را محقق سازد.
همچنین گزارشی از مطالعات انجام شده در خصوص فرایندها، اهداف، ماموریت ها و ارکان دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی ارائه شد و اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای احیای فعالیت های جهاد سازندگی پرداختند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/S4z6o7