امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بانک مسکن امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال به همدانی ها تسهیلات پرداخت کرد

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان در نشست خبری، از پرداخت قریب به ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخشهای مختلف تا پایان تیرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ مجید امیری مدیر شعب همدان ضمن تبریک روزخبرنگار به اصحاب رسانه،گزارشی از عملکرد استان در چهار ماه نخست سالجاری و تلاش این بانک در راستای ایجاد تعادل در بازار با پرداخت تسهیلات درحوزه عرضه و تقاضای مسکن ارائه کرد.

وی بیان داشت: بانک مسکن همدان در راستای عمل به رسالت اصلی خود که کمک به تامین مسکن آحاد جامعه، بویژه اقشار متوسط ومیان درآمدی کشور است، تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ در قالب ۴٫۷۴۳ فقره قرارداد، بیش از نه هزار و هفتصد میلیارد ریال تسهیلات درسرفصلهای مشارکت و مبادله ای پرداخت کرده است.

امیری ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل، از رشد بیش از ۳۰۰ درصدی حکایت دارد.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان و تشکر از سپرده گذاران که اصلی ترین سرمایه بانک هستند، به مطالبات معوق به عنوان یکی ازموضوعات مهم اشاره کرد که کاهش آن؛ حرکت پرشتاب استان را موجب خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به وظیفه سنگین بانک مسکن در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و افزایش توان مالی بانک برای اجرای بهتر این طرح، نیازمند یک عزم ملی و مساعدت تمامی مراجع و سازمانهای ذیربط هستیم تا ضمن تشویق مردم به پرداخت دیون خود، منابع مسدود شده استان در این بخش، خصوصا در پروژه های باقیمانده مسکن مهر را آزاد و در راستای آبادانی استان و خانه دار کردن تعداد بیشتری از شهروندان به کار گیریم.

امیری با اشاره به ابلاغ طرح غدیر به شعب بیان داشت: بانک مسکن در همین راستا و به منظور مساعدت با مشتریان ارجمند و تسهیلدر پرداخت مطالبات ایشان، اقدام به ابلاغ طرح بخشودگی جرائم تحت عنوان “طرح غدیر” کرده است و علاوه بر در نظر گرفتن مشوقهای قابل توجه برای تسویه مطالبات معوق، از اعطای جایزه البته به قید قرعه به مشتریان خوش حساب نیز خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که تسهیلات گیرندگانی که تا کنون به دلایل مخلتف موفق به بروز رسانی بدهی خود به بانک نشده اند؛ با استفاده از این فرصت، نسبت به تسویه مطالبات معوق و برخورداری از شرایط ویژه و متنوع این طرح اقدام کنند.

وی در ادامه به اقدامات بانک مسکن در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج،فرزندآوری و تسهیلات شهروندان تحت پوشش سازمانهای حمایتی در دستور کار همه کارکنان قرار دارد و در این راستا تا پایان تیر ماه سالجاری ۷۷۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۸۵۱ تن از هم استانی های مشمول، پرداخت شده است.

امیری همچنین با اشاره به سپرده طرح نهضت و تمدید آن تا پایان آذر ماه، از آن بعنوان یکی از مزیتهای رقابتی بانک مسکن در شبکه بانکی یاد کرد.

وی در این رابطه افزود: در راستای برآورده کردن نیاز طیف وسیعی از مشتریان، این حساب به شبکه ابلاغ شده است که بر اساس آن مشتریان می توانند با سپرده گذاری در حساب نهضت ضمن دریافت سود ۱۵ درصدی ماهیانه از ۳۰ درصد تخصیص اوراق حق تقدم نیز برخوردار شوند که مجموعا بازدهی قابل توجهی را نصیب سپرده گذار خواهد کرد.

امیری در پایان جلسه با قدردانی از زحمات و حمایتهای اصحاب رسانه از بانک مسکن تشکر کرد و گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی گسترده خدمات بسیار بانک مسکن در حوزه ساخت و ساز و سایر بخشها به آحاد جامعه و تشویق مرتبطین بخش مسکن و صنابع وابسته به تمرکز منابع مالی نزد بانک مسکن می توانند موجب افزایش توان مالی بانک مسکن شوند و با تحقق این مهم، شاهد اجرای بهتر و سریعتر طرح نهضت ملی خواهیم بود.

در این نشست، سید مصطفی اسکافی، معاون و حسین رستمی نیا رییس دایره امور اعتباری مدیریت هریک بطور جداگانه به تشریحمحصولات،خدمات و سیاستهای اعتباری سالجاری پرداختند و اظهار داشتند: با توجه به تنوع و دامنه وسیع خدمات بانک، ضرورت داردمشتریان پیش از هر اقدامی، با مراجعه به شعب استان؛ با کارشناسان خبره بانک مسکن در خصوص فعالیت مورد نظر خود، مشورت کرده و حسابهای سپرده ای و درخواستهای تسهیلاتی متناسب با نیاز خود را جویا شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wLFaNP